SÜRDÜRÜLEBİLİR SATINALMA VE SATINALMA'DA DİJİTAL DÖNÜŞÜM


Başlangıç Tarihi 21 Nisan 2022,Perşembe 09:00 - 16:00 Bitiş Tarihi 22 Nisan 2022,Cuma 09:00 - 16:00 Adres ZOOM
Eğitim Veren Firma DEMİ Eğitmen KORHAN DEMİRCİ Özgeçmiş

Üye 700,00 ₺ + %20 KDV Üye Dışı Firma 800,00 ₺ + %20 KDV Hesap Bilgileri TAYSAD TAŞIT ARAÇLARI TEDARİK SANAYİCİLERİ DERNEĞİ İKTİSADİ İŞLETMESİ İLYASBEY V.D. - 8330465513 TC. İŞ BANKASI A.Ş. - Şube Kodu : 2429 - Hesap No : 43978 IBAN : TR22 0006 4000 0012 4290 043978

SÜRDÜRÜLEBİLİR SATINALMA VE SATINALMA’DA DİJİTAL DÖNÜŞÜM

1. GÜN

Otomotiv Sektöründe Satınalma Uygulamaları

Entegre Satınalma Süreçleri Yönetimi

  • Satınalma nerede başlar, nerede biter? Tüm sürecin temel noktaları
  • Reaktif yerine proaktif satınalma yaklaşımları
  • Teklif toplama ve değerlendirme süreçleri
  • Fiyat analizi
  • İyelik maliyeti bazında teklif kıyaslama teknikleri  (20 dk lık Vaka Çalışması)
  • Maliyet analizleri.  Nedir? Nasıl yapılır? Nasıl uygulanır?
  • Yap ya da satınal karar aşamaları ve fizibilite analizi
  • Satınalma performans yönetimi
  • Satınalmada temel başarı faktörleri
  • Vaka çalışmaları

Modern Stratejik Satınalma Uygulamaları

  • Her taşın altına bakıldı mı? Satınalma fırsatları nedir, nerededir?
  • Kazan – Kazan yaklaşımının ömrü nereye kadar uzatılabilir?
  • Şirketlerinde stratejik satınalma ile terfi eden satınalma departmanları 
  • İyelik maliyeti nedir ve nasıl yönetilir?
  • Bütünleşik Satınalma – Mali İşler, ARGE, Üretim ve diğer departmanlarla ortak  süreç iyileştirme ve proje geliştirme
  • Satınalma ve istihbarat
  • Satınalma ve benchmark çalışmaları
  • Tedarikçilerle stratejik partnerlik

Endirekt Satınalma & Bakım Onarım Satınalmaları

  • Ortak yönler ve farklılıklar
  • Başarılı yönetim teknikleri
  • Fırsatlar ve riskler
  • Envanter yönetimi
  1. Müzakere Yönetimi
  • Müzakere kavramı ve temel özellikleri
  • Müzakereye nasıl hazırlanılır? Giriş – Çıkış noktaları, hedeflenen kazanım ve olası sonuçlar, ilişki yönetimi ve bilgi toplama
  • Görüşmelerde etkili tutum ve davranışlar.
  • İşbirlikçi vs Rekabetçi müzakere.  Kime, ne zaman, hangisi?
  • Güç oyunları
  • Çıkmaza giren müzakere yönetimi
  • Müzakere Bölgesi (Negotation Zone)
  • Çapalama (Anchoring Bias)
  • Siyah Kuğu Stratejisi
  • Kaybettiren hamleler
  • Masadan kalkarken ve sonrası nelere dikkat etmeliyiz?

2. GÜN

Tedarikçi İlişkileri Yönetimi (SRM)

  1. SRM Kavramı ve Kapsadığı Prosesler Nelerdir?

Tedarikçi Seçme ve Değerlendirme

  • Tedarikçi çeşitleri
  • Doğru tedarikçi seçim kriterleri
  • Tedarikçi değerlendirme süreçleri
  • Performans bazlı değerlendirme
  • Proses bazlı değerlendirme
  • Tedarikçi denetimleri

Tedarikçi Portföy Optimizasyonu

  • Satınalmada kategori yönetimi
  • Merkezi vs yerleşik satınalma
  • Lokal vs global satınalma stratejileri
  • Tek kaynak vs çok kaynak karar verme kriterleri
  • Tedarikçi sayısı optimizasyonu
  • Kraljic Matrisi

Tedarikçi Sözleşme Yönetimi

  • Sözleşme kavramı ve sözleşme çeşitleri
  • Sözleşmenin temel ilkeleri ve dikkat edilecek hususlar
  • Sözleşme süreci yönetimi
  • İyi bir sözleşme içeriği nasıl olmalıdır?
  • Sözleşmelerde sevkiyat yönetimi, ilişki yönetimi ve kontrat hükümleri
  • Sözleşmede sık yapılan hatalar
  • Anlaşmazlıkların çözümü
  • Sözleşmelerde damga vergisi kavramı, uygulamalar ve müteselsil sorumluluklar

Tedarikçi Geliştirme Programları

  • Tedarikçi ödüllendirme

Tedarikçi Risk Yönetimi

  • Risk kaynakları
  • Tedarikçi risk planlaması ve kategorizasyonu
  • Risk azaltma metotları

Tedarikçi Kalite Yönetimi

Endüstri 4.0 ile Gelen Dijital Dönüşüm Akımı

  • Endüstri 4.0 kavramı
  • Endüstri 4.0 ‘ın oyunun kurallarını değiştiren 5 temel teknolojisi ve uygulama alanları
  • Dijital dönüşümün itici güçleri
  • Dijital dönüşüm vs Dijitalleşme
  • Başarılı bir dijital dönüşüm için gereken yönetim anlayışı ve adımlar
  • Bilginin yönlendirdiği iş modelleri geliştirmek – Örnek vaka analizleri

Satınalma 4.0

  • Endüstriyel gelişim ve satınalmanın evrimi
  • Endüstri 1.0 dan Endüstri 4.0 a satınalmacıların değişen ve gelişen görev tarifleri
  • ‘Tek kontak’ (single point of contact) kavramı ve buna paralel satınalmacılarda yetkinlik ve yetki artışı
  • Robotik proses otomasyonu (RPA), büyük veri analizi, sosyal medya ve kavramsal hesaplama (cognitive computing)  ile satınalmanın etkinliğinin artırılması
  • Kavramsal satınalma (cognitive procurement) yaklaşımı ile satınalmada insan ve makine ortaklığı
  • Satınalmada yapay zeka (artificial intelligence) ve makine öğrenmesi (machine learning) uygulama alanları, riskler ve fırsatlar
  • Satınalmada P2P, SaaS, PaaP  uygulamaları
  • Satınalma portalları,  E-İhale

Satınalma Bütçe Yönetiminde Dijital Dönüşüm

  • Endüstri 4.0 sonrası çığır atlayan talep planlama sistemleri
  • Excel’lerden tahmin analitiği (predictive analytics) ‘e dönüşüm
  • Satınalmada dinamik bütçeleme
  • Satınalma bütçe takibi ve yönetiminde yeni nesil uygulamalar

Tedarikçi Performansı ve Tedarikçi Risk Yönetiminde Big Data Analizi

  • Konvensiyonel subjektif tedarikçi performans yöntemlerinden veri tabanlı tedarikçi performans yönetimine dönüşüm
  • Tedarikçi performans puanı ve tedarikçi risk puanı hesaplamalarında big data analizi
  • Gerçek zamanlı tedarikçi performans yönetimi ve faydaları
  • Kategori yönetiminde çeviklik ve şeffaflık

Tedarik Zincirinde İş Zekası ve Karar Destek Sistemleri

  • İş zekası (business intelligence) ve karar destek sistemleri nelerdir?
  • Tedarik zincirinde uygulama alanları ve kazanımlar
  • Tedarik zincirinde otonom kararlar vs stratejik kararlar, hangisi ne zaman ve nasıl?

Blockchain ve Satınalma’da Uygulama Alanları

  • Blockchain nedir ve faydaları nelerdir – Örneklendirme
  • Tedarikçiler ve diğer paydaşlar ile satınalma arasında dijital bir güven platformu oluşturma
  • Blockchain ile operasyonel maliyetleri ‘dibe’ indirme
  • Blockchain sonrası sözleşme yönetiminde yeni ufuklar

Sözleşme Yönetimi ve Akıllı Sözleşmeler

  • Konvensiyonel sözleşmeler vs akıllı sözleşmeler, avantaj ve dezavantajları
  • Akıllı sözleşme tipleri, ne zaman hangisi?
  • Sözleşme takip ve yönetimininde dijital platformlar
Alternate Text

Son katılım tarihi dolmuştur.