Başlangıç Tarihi 13 Mayıs 2022,Cuma
09:00 -
16:00
Bitiş Tarihi 13 Mayıs 2022,Cuma
09:00 -
16:00
Adres ZOOM
Eğitim Veren Firma RÖNESANS
Eğitmen NEDİM NARLI
Özgeçmiş
Üye 350,00 ₺ + %20 KDV
Üye Dışı Firma 400,00 ₺ + %20 KDV
Hesap Bilgileri TAYSAD TAŞIT ARAÇLARI TEDARİK SANAYİCİLERİ DERNEĞİ İKTİSADİ İŞLETMESİ
İLYASBEY V.D. - 8330465513
TC. İŞ BANKASI A.Ş. - Şube Kodu : 2429 - Hesap No : 43978
IBAN : TR22 0006 4000 0012 4290 043978
KRİZ YÖNETİMİ, GLOBAL DÜNYADA HAMMADE TEDARİK SÜREÇLERİ, HAMMADE ARTIŞ BASKILARINI YÖNETME VE MALİYET YÖNETİMİ
Kriz nedir ?
Hangi durumlar kriz olarak kabul edilmeli?
Mali yönden :
- Şirkete ait hangi parametreler kriz göstergesi olarak önemlidir, bunların hangi değerleri kriz anlamına gelir ?
- ROI, ROE, Likidite Oranları, Borçluluk Oranı, Teknik İflas, hukuki iflas
- Şirketin dolandırılması, para batırılması.
- En büyük müşterinin büyük borç bırakarak iflası
- Ulusal bankacılık sisteminin çalışamaz hale gelmesi, ödemelerin ve tahsilatların yapılamaması
- Çalışılan ticari bankaların iflası
- Döviz yokluğu
- Uluslararası bankacılık sisteminin çalışamaz hale gelmesi, ödemelerin ve tahsilatların yapılamaması
- Devletin moratoryum ilanı
- Uluslararası ödemelerde kullanılan rezerv paraların bu niteliğini kaybetmesi
- SWIFT sisteminden çıkarılma,
Tedarik yönünden :
- Hammadde tedariğinin sürdürülemez hale gelmesi
- Tedarikçilerin iflası
- Tedarikçilere uluslararası “Yaptırım” uygalanıyor olması
- Hammaddenin doğal nedenlerle tükenmesi
- Doğal Afetler nedeniyle hammaddeye ulaşılamaması
- Hizmet tedariğinin sürdürülemez hale gelmesi
- Tedarikçilerin iflası
- Tedarikçilere uluslararası “Yaptırım” uygalanıyor olması
Satış Yönünden :
- Müşterilerin ürünün fiyat/kalite seviyesinden memnuniyetsizliği nedeniyle aniden mal/hizmet alımını durdurması
- Müşterilerin Yeşil Mutabakata uygunsuzluk nedeniyle mal/hizmet alımını durdurması
- Müşteriye ürün nakliyesinin sürdürülemez hale gelmesi
- Nakliyecilerin nakil vasıtası ve konteyner bulamaması veya iflası
- Nakliyecilere uluslararası “Yaptırım” uygalanıyor olması
İşletmeler, olası kriz dönemlerine göre önceden nasıl bir hazırlık yapmalı?
Mali yönden :
- Şirketin likid ve solvent hale getirilmesi
- Nakit Akımının düzeltilmesi Orta Vadeli Plan, Bütçe vb
- Mali rasyoların düzeltilmesi ( ROI, ROE, Likidite Oranları, Borçluluk Oranı )
- Ulusal bankacılık sisteminin çalışamaz hale gelmesi ihtimaline karşı yurtdışında nakit mevduat bulundurulması
Tedarik yönünden :
- Sürdürülebilir ve “Yeşil Mutabakat” şartlarına uygun hammaddelere yönelinmesi
- Mümkün olduğu kadar yakın coğrafyadan alternatif tedarikçiler bulunması
- Ürün reçetesinin ikame hammaddeler ile çeşitlendirilmesi
- İnnovasyon ve ürün çeşitlendirme
Satış Yönünden :
- Mevcut müşterilerin memnuniyetinin arttırılarak “sadık müşteri” haline getirilmeleri
- Yakın coğrafyadan alternatif müşteriler bulunması
- İnnovasyon ve ürün çeşitlendirme
Şirketler, krizi nasıl yönetmeli?
- Şirket Yönetiminde alınacak tedbirler
- Müşterilerle ve tedarikçilerle iletişimde alınacak tedbirler
- Üretimde verimlilik arttırıcı aksiyonlar
- Maliyet kısma tedbirleri, maliyet yönetimi
- Global Dünya’dan emtia temininde alınacak tedbirler ve yöntemler
- Global emtia fiyatlarının takibi
- Uluslararası emtia borsalarından alışveriş
- Vadeli İşlem borsalarında pozisyon alarak riskten korunma yöntemleri ( Hedging )
- Stok yönetimi tedbirleri
- Ölü stokların bertaraf edilmesi
- Kritik mamul stoklarının arttırılması
- Kritik hammadde stoğu yapılması
Son katılım tarihi dolmuştur.