İŞ YAŞAMINDA MÜZAKERE VE İKNA TEKNİKLERİ
Müzakere birbirimizi ikna etmek değil, birlikte hayal edemediğimiz faydaya ulaşmaktır. Müzakere tek başımıza yapamadığımız her eylemde birlikte çalıştığımız kişi/kurum ile her iki tarafında fayda beklentisini karşılayacak duruma gelene kadar kurduğumuz iletişimdir. Müzakere stratejik bir plan dâhilinde yapılır ve şirket hedefleri doğrultusunda sürdürülebilir bir sözleşme ile noktalanır. Müzakere ile istediğimiz noktaya ulaşmadığımızda ortak payda yaratarak ikna tekniklerine başvurmalıyız. İkna tarzımızı karşımızdaki kişinin karakter özelliklerine göre ayarlarken, ikna stratejimizi ise ikili ilişkinin ömrü belirler. Bu eğitimde kazanılması hedeflenen bilgi ve yetkinlikler; temel kişilik tipleri, müzakere taktikleri, müzakere stratejileri, müzakere düşünce biçimi, iletişim ve kilit noktaları, çatışma yönetimi, uzlaşma, ikna becerileri, ikna sürecini yönetmek ve hedefe ulaşmak, müzakere ve ikna için etkin sözcüklerin kullanımı ve hikâye anlatıcılığı.
Eğitimin İçeriği:
- Gün Müzakere Teknikleri
- Müzakere ne değildir
- Temel kişilik tipleri
- Müzakere ön hazırlık
- Müzakere taktikleri
- Olası alternatifler
- Müzakere Stratejik planı
- Müzakere planı yapma; satınalma, satış, proje
- Giriş konuşması
- Etkin dinleme
- Hipnotik dil kullanımı
- Çerçeveleme ve yönlendirme
- Mutabakat yaparak yönlendirme
- Olası alternatiflerin değerlendirilmesi
- BATNA noktasına gelinmesi
- Hedefe uygun anlaşma yapma
- Örnek vaka çalışması
- Gün İkna Teknikleri
- İkna ne değildir
- İkna psikolojisi
- İkna ön hazırlık
- Kişilik tiplerine göre ikna taktikleri
- İkna için dinlemek
- İkna için ortam hazırlama
- Giriş konuşması
- İkna sahnesi
- Hipnotik dil kullanımı
- Gelecek için çıpalama yapma
- Sorularla yönlendirme
- HAVET
- İkna edici konuşma yapısı
- Ortak alternatifler üretme
- Hikaye anlatıcılığı ile yönlendirme
- EVET zamanını belirleme
- Motivasyon, ortak payda oluşturma
- EVET
- Örnek vaka çalışması