ÇATIŞMA VE STRES YÖNETİMİ
Kurumsal hayatta müşterilerimizle (iç veya dış müşteri) çatışmaları nasıl çözdüğümüz ve stres yönetimi başarılı olma yolundaki diğer çabalarımız kadar önemli. Günümüz kurumlarında, çalışan profili giderek daha da çeşitlenmektedir. Birbirinden farklı altyapı, kişilik, eğitim, kültür ve deneyime sahip bir insan gücüyle iş yaşamının giderek karmaşıklaşan, artan ve hızlanan talepleri karşılanırken çatışma ortamının doğması kaçınılmazdır. Bu eğitimde katılımcıların çatışma çeşitleri, nedenleri ve çözümleri hakkında bilgi sahibi olmalarını, çatışmaları başarılı bir şekilde yönetebilmek için, kendi duygularını ve çatışma tarzlarını çeşitli uygulamalarla fark ederek kendilerini yönetme becerisi kazanmalarını sağlamak.
Çatışma nedir?
- İş yerinde çatışma kaynakları
Çatışma Nedenleri
Stres kaynakları
- Stres kaynağı ölçeği – sonuçlar ile ilgili bireysel çalışma ve eğitmen yorumu
- Yoğun stres altında tepkilerimiz
- Beynimiz ve profesyonel yaşamda stres yönetimindeki yeri
Çatışma Çözümleme Yaklaşımı ve Stratejisini Belirlemek
- Çatışan Tarzlar
- Hangi Tarz Ne Zaman?
- Farklılıkları yönetmek
- Toksik ortama karşı yaklaşım geliştirmek
- Yapıcı Geribildirim Alabilme / Verebilme
Stres yönetimi
- Zihinsel teknikler
Psikolojik oyunlar
Özgüven için bilişsel yeniden yapılandırma - İç sesi değerlendirmek ve uyum sağlama
Duyguları Tanımak ve Kontrol Etmek
Düşünce-duygu-davranış bağlantısı
- Fiziksel teknikler
Gevşeme egzersizleri