PROJE YÖNETİMİ PRENSİPLERİ
Projeler, kurumsal stratejik önemdeki hedeflerin iş süreçleri olarak tanımlanması ve kapsam, zaman ve bütçeleri içerisinde tamamlanmasıdır. Projeler örgütlerin değişen koşullara hızla uyum sağlayabilmeleri, etkin ve verimli sonuçlar elde edebilmeleri için gereklidir.
Eğitimin temel amacı katılımcılara proje yaşam döngüsü aşamaları ile ilgili temel bilgi, metot ve yaklaşımların aktarılmasıdır. Eğitimde proje ve proje yönetimi ile ilgili standartlar, temel kavramlar ve proje başlangıç süreci incelenmektedir. Takiben, proje planlaması ile ilgili, kapsam ve faaliyetlerin tanımlanması, maliyetlendirme ile risk yönetimi süreçleri vurgulanmaktadır. Proje yaşam döngüsünde izleme ve kontrol süreçleri ile ilgili özet tanımlar aktarılmaktadır.
Proje yönetimi kavramları kamu veya özel sektörden örnek proje vakaları temelinde
kaynak ve paylaşımlar ile desteklenecektir.
PROJE YÖNETİMİNDE STANDARTLAR
• Project Management Institute
• Project Management Body of Knowledge ve Sertifikasyon
TEMEL KAVRAMLAR
• Proje ve proje yönetimi, program yönetimi kavramlar ve tanımlar
• Örgüt yapıları ve proje yönetimi
• Proje içi örgütlenme ve roller
• Proje yönetimi yaşam döngüsü ve bilgi sahaları
PROJE YAŞAM DÖNGÜSÜ
• Stratejik örgütsel hedeflerin proje kapsamında tanımlanması
• Proje yöneticisi proje ekibinin seçimi
• Proje hedeflerinin, iş tanımının belirlenmesi
• İş kırılım yapısı önemi ve tanımlar
• Kapsam tanımlaması / Faaliyet tanımlanması
• Proje faaliyet zamanı planlaması
• Ağ planlaması – kritik yol metodu
• Maliyet planlaması ve bütçelenmesi
• Risk yönetimi süreçleri
• Riske tepki planlaması
• İletişim yönetimi