PROJE YÖNETİMİ (O-OBEYA)
Yeni Ürün Geliştirme ve Ürün Sunumu sürecini tam zamanında tamamlayarak, yeni ürünleri %30–50 gibi daha kısa zamanda müşterinin istediği tam kalite ve maliyette başarı ile pazara sunulmasında uygulanan en önemli yönetim yaklaşımının “O-Obeya” olduğu ifade edilmektedir.
“O-Obeya”, Yeni Ürün Geliştirme ve Ürün Sunumu alanında çalışan tüm proje ekiplerinin projelerin görselleştirildiği, gelişmelerin takip ve koordine edildikleri “Büyük Konferans Odası” olarak tanımlanmaktadır.
Eski Toyota çalışanları tarafından geliştirilen “O-Obeya” yaklaşımını Batılı üretici firmalara uyarlamıştır. 25’ten fazla büyük Batılı kuruluşla çalışarak Yeni Ürün Geliştirme ve Ürün Sunumu süreçlerinde dramatik iyileştirmeler gerçekleştirmeyi başarmıştır. Bilinçsiz zaman tüketen davranışların etkin ve verimli çalışma alışkanlıklarına dönüştürülmesinde kanıtlanmış yöntemler geliştirmiştir.
- Ürün Geliştirme Süreci
- Toyota Tarzı Proje Yönetimi
- “Yeni” Ürün Geliştirme Modeli
- Proje Yönetiminde Görsellik
- Uygulamaya Geçiş
- Proje Zaman Planlaması
- Proje Organizasyonu
- Maliyet Yönetimi
- Kalite Yönetimi
- Proses Tasarımı
- Tedarikçilerle İletişim
- Projede Yönetim Rolü