SATIŞTA BAŞARI ADIMLARI
Programımız sıcak satışın içerisinde olup da verim artışı beklenen tüm satış ekiplerinin yeteneklerini zenginleştirmek üzere dizayn edilmiştir. Günümüzde profesyonel görüntüsü ile doğru soruları sorarak ihtiyacı iyi analiz edebilen, çok konuşmak yerine iyi dinleyebilen, rakipleri ve ürünlerini kendisininkiler kadar iyi bilen, karşılıklı kazan kazan prensibini uygulamakta başarılı satış ekipleri başarıyı getirmektedir. Başarı sadece müşteri kazanmak değil karlılık, devamlılığın sağlanması ve geliştirilmesi unsurlarını da içermektedir. Ziyaret sayısı yerini ziyaret kalitesi ve içeriğine yerini bırakmıştır.
Program satış adımlarının yanı sıra farklı bireyleri algılama, farklılıklara doğru yaklaşımları gösterebilme ve ikna psikolojisi detayında satışta başarıyı yakalamak adına atılması gereken adımları içermektedir. Eğitim içerisinde yer alan gerçek şirket bünyesinden üretilmiş satış vakaları ile satış uzmanlarının ön araştırma, etkin dinleme, analiz etme, etkin sorgulama, özellik- fayda- anlam döngüsü gibi satış kurgu ve becerilerini geliştirmeleri üzerine odaklanılmaktadır. Eğitim öncesi ve sonrası olmak üzere programın katılımcılar üzerindeki etkisi ve getirdiği ekstra değeri ölçmeye yarar video çekimleri ile gelişimin ve değişimin belgelenebilmektedir.
1- Müşteriler
- Müşteri ve beklentileri
- Türkiye’de müşteri profilleri
- Rekabet
- Potansiyel, yeni ve mevcut müşterilere bakış
- Müşteriyi elde tutmanın önemi
2- Satışın Adımları ve Satıcı profilleri
- Satışın adımları
- Başarılı satış organizasyonları için değişen satıcı profilleri
- Sizin satış profiliniz nedir?
- Kişisel gelişim planı
- Başarılı Hazırlık
- Müşteri ön araştırmalarının önemi
- Doğru kişi ile görüşme
- İlk karşılaşma ve tanışma
- Kendini ve müşteriyi tanıma
3- Müşteriyi Tanıma ve İhtiyaç Tespiti
- Farklı profillere satışın püf noktaları
- Etkin sorgulama teknikleri kullanarak ihtiyaç analizi
- Soru ile yönlendirme ve satış görüşmelerini yönetme
- Müşteri beklentilerini, rekabetin zayıflığını, fırsat ve ilgi alanlarını doğru zamanda, doğru soru ile elde edebilme yetenekleri
4- İknanın Psikolojisi
- İknanın 6 silahı
- Hayır deme
- Fiyat itirazı ile başa çıkma
5- Etkin dinleme
- Vücut lisanının etkin kullanımı ve müşterideki teşhisleri
- Dinleme tipleri ve faydaları
- Dinleme bariyerlerini aşabilme
6- Satışı Kapama ve Etkin Takip
- İtirazları sonuçlandırma
- Teklif verme ve Mutabakat sağlama
- Satış sonrası destek ve ilişkiler