SATINALMA BÜTÇESİ OLUŞTURMA VE FAYDALARI
Önümüzdeki yılın bütçesini oluştururken giderlerimizin %40-%75 kadarını oluşturan satın alınan mal ve hizmetlerin öngörülmesi, bütçelenmesi ve yeniden değerleme ile güncelliğini koruması önemlidir.
Bugün ekonomik koşullarındaki değişkenlik ve çevre koruması için alınan radikal kararlar reel ve gelecek değerlemesinde işimi zorlaştırmakta. Ancak bugünün dijital veri analizi olanakları ve uluslararası kuruluşların ileriye yönelik öngörü yayınları işimiz kolaylaştırır.
Bütçe oluşturmada girdilerimiz önümüzdeki yılın satış tahminleri, içinde olduğumuz yılda ve öncesinde yaşanan verimsizlikler, global pazarda rakip analizi, ekonomik konjonktürdeki olası değişikliklerdir.
Eğitim esnasında uygulamalı olarak excel üzerinden satınalma bütçesi yapılacak ve raporlar oluşturulacaktır.
Eğitim içeriği
- Satın alma bütçesi temel girdiler
- Mevcut satın alma verilerinin tasnifi
- ERP gerçek veriler; satış ciroları, satın alma detayı, verimsizlikler, plansız harcamalar
- Satış öngörüleri ve sapmalar
- Direk malzeme harcamaları ve sapmalar
- Endirekt malzeme alımları ve sapmalar
- Önceki bütçe sapmaları
- Tedarikçi analizi
- Yeniden değerleme oranları
- Mevcut verilerle database oluşturma
- Eskalasyon senaryoları ve simülasyon programı
- Şirket hedefleri ve satın alma bütçesine yansımaları
- Karlılık
- Ciro
- Yatırımlar
- Yeni projeler
- Bölümler ve fonksiyonlar arası mutabakat
- Görsel grafikler ve analiz