YÖNETİM & LİDERLİK BECERİLERİ
EĞİTİMİN AMACI
Giderek küreselleşen iş yaşamında, şirketlerin artan rekabet koşulları karşısında gelişmelerini sürdürebilmeleri, yönetim fonksiyonlarının etkin kullanımını her geçen gün daha önemli hale getiriyor. Gerek hali hazırda yönetici olarak çalışan, gerekse gelecekte bu pozisyona kendini hazırlamakta olan genç çalışanlar için yöneticilik ve liderlik becerilerini edinmek başarıya giden yolun olmazsa olmaz yapı taşlarıdır.
Yönetim her şeyden önce beşeri bir faaliyettir. Be nedenle de insanlararası ilişkilerin bilinçli ve doğru yönlendirilmesi, yöneticinin liderlik becerilerine de sahip olması, çalışanlarına koçluk yapmaktan, gurup içinde çıkabilecek çatışmaları çözmeye, organizasyon içindeki bilgi akışını doğru yönetmekten performans değerlendirmesine kadar uzanan bir dizi beceri, takım çantasında her an kullanıma hazır bulundurması gereken araçlardır.
EĞİTİMİN İÇERİĞİ:
- Temel kavramlar: Yönetim nedir ve yapı taşları nelerdir?
- Liderlik ve yöneticilik arasındaki farklar
- Sözel iletişim becerileri ve beden dili
- Etkin dinleme teknikleri
- İş yazışma teknikleri
- Algı nedir? Algı yönetiminin bir yönetici açısından faydası.
- Koçluk nedir, nasıl/ne zaman yapılır?
- Çatışmalar bir fırsata dönüştürülebilir mi?
- Kurumsal bilginin etkin kullanımı ve bilgi yönetimi
- Yetki devri nasıl uygulanır? Personel gelişimindeki önemi nedir?
- Duygusal Zekâ EQ’nun yönetimdeki işlevi nedir. EQ öğrenilebilir mi?
- Karar alma teknikleri nelerdir?
- Performans yönetimi