PİLLAR 2 UYGULAMALARININ OTOMOTİV SEKTÖRÜNE OLASI ETKİLERİ
OECD’nin Vergi Matrahı Aşındırma ve Kar Aktarımı ( BEPS 2.0) insiyitafi kapsamındaki Pillar 2 kurallarına uygun olarak Türk vergi mevzuatına Yerel ve Küresel Asgari Kurumlar Vergisi müessesini getirilmiştir. Söz konusu kurallar 2024 yılı için uygulanacak olup, kapsama giren Grupların, güvenli liman testlerini hesaplayarak, Efektif Vergi oranı yüzde 15 altı olabilecek ülkelerde; Yerel ve Küresel Asgari Kurumlar Vergisi taslak hesaplarını yapmaları gerekmektedir.
Çok Uluslu Grupların bir parçası olup Türkiye’de otomotiv sektöründe faaliyet gösteren Şirketlerin önemli bir kısmının; küresel asgari vergi uygulamasına tabi olduğu düşünülünce, sektörün söz konusu uygulama etkilerini analiz etmesinin oldukça önemli olduğu düşünülmektedir. Hem Türkiye’de faaliyet gösteren hem de ana merkezi Türkiye’de olup yurtdışında faaliyet gösteren sektör oyuncuları için gerekli hesaplamaların yapılması ve risk ve ilave vergi yükünün takip edilmesi hem uyum hem de Şirket kurumsal yönetimi için gerekli. Sektörde geçerli olan vergi teşviklerinin sonucu efektif vergi oranının yüzde 15 altına inmesi oldukça muhtemel. Bununla birlikte 2024 yılı yasal kayıtlara uygulanan enflasyon muhasebesinin etkileri de Efektif Vergi Oranının aşağıya çekme yönünde olabilir. Diğer taraftan önemli yatırımların olduğu sektörde “Rutin Kar” güvenli liman testi de mükelleflerin lehine sonuçlar doğurabilir.
Pillar 2 uygulamalarının otomotiv sektörüne etkisini, mevcut teşvik sistemlerinin küresek vergiye olası etkilerini ve transfer fiyatlandırmasının artan önemini beraber tartışmak için bir araya gelmek isteriz.