Problem Çözme Teknikleri Eğitimi
Günümüzün acımasız rekabet koşulları altında, ürün ve hizmetlerimizin kalitesini artırırken, maliyetleri düşürmek ve daha hızlı hareket etmek durumundayız. Yeniden işleme ve muayeneyi ortadan kaldırmak, fire oranlarını düşürmek, ancak işimizi ilk seferde doğru yapmamızı engelleyen problemleri ortadan kaldırmakla mümkündür. Problem çözmede doğru yaklaşım, problemi doğuran kök nedenleri ortadan kaldıracak doğru çözümlerin uygulanmasıdır.
Problem çözmede en önemli faktörlerden birisi kullanılan tekniklerdir. Problemin niteliğine ve boyutuna göre farklı teknikler ve yöntemler kullanılmaktadır. Kalite problemlerinin pek çoğu problem çözme teknikleri kullanılarak çözülebilir. Kalite çember çalışmalarına da temel olan bu teknikler sadece üretimde değil planlama, tasarım, pazarlama, satın alma gibi çok çeşitli alanlarda da kullanılabilir.
Hedef
İşletmelerde geçici önlemlerle tedavi edilmeye çalışılan kronik problemleri çözebilmek için gerekli olan sistematiği ve teknikleri kullanılabilir hale getirmek ve katılımcılara etkin ekip çalışmalarının nasıl yapılacağını göstermek.
İçerik
- Kalite ve müşteri kavramları
- Toplam Kalite, Sürekli iyileştirme ve PDCA
- İyileştirme Ekipleri çalışma metodolojisi
- Problemin tanımı, problem çözme metodolojisi
- 5N1K
- Beyin fırtınası
- Sebep-sonuç diyagramı
- Nominal grup tekniği
- Pareto analizi
- Veri toplama teknikleri
- Gruplandırma
- Korelasyon analizi
- Kontrol çizelgeleri
- Histogram
- Kontrol şemaları
- Seçme filtresi
- Proses akış haritaları
- Karar verme teknikleri : Kuvvet alanı analizi
- Fayda-maliyet analizi
- Problem Çözme Teknikleri'nin kullanılmasında önemli hususlar
- Uygulama sonrası dikkat edilecek hususlar