Başlangıç Tarihi 03 Mayıs 2019,Cuma
10:00 -
17:00
Bitiş Tarihi 22 Mayıs 2019,Çarşamba
10:00 -
17:00
Adres TAYSAD EĞİTİM SALONU
Eğitim Veren Firma HEXAGON STUDİO
Eğitmen K. Uğur Binici, Cüneyt Üzüm, Hatice Akyol, Hakan Ekinci
Özgeçmiş
Üye 2.100,00 ₺ + %20 KDV
Üye Dışı Firma 3.000,00 ₺ + %20 KDV
Hesap Bilgileri TAYSAD TAŞIT ARAÇLARI TEDARİK SANAYİCİLERİ DERNEĞİ İKTİSADİ İŞLETMESİ
İLYASBEY V.D. - 8330465513
TC. İŞ BANKASI A.Ş. - Şube Kodu : 2429 - Hesap No : 43978
IBAN : TR22 0006 4000 0012 4290 043978
Modül 1 Tasarım Mühendisliğinde «V Modeli»
Modül 2 Tasarım FMEA (Hata Türleri ve Etkileri Analizi)
Modül 3 Tasarım Doğrulama Yöntemleri
Modül 4 Homologasyon / Tip Onayı
Modül 1 Tasarım Mühendisliğinde «V Modeli» (1 gün)
- Müşteri ile ürünün tanımlanması
- Ürün hedeflerinin belirlenmesi
- Ürün hedeflerinin alt sistem ve parça seviyelerine indirgenmesi
- Ürün kavramsal tasarımı (mekanik paketleme ve kullanıcı ergonomisi dahil)
- Alt sistem/parça detay tasarım ve geliştirme (BOM, montaj/alt montaj grupları dahil)
- Bilgisayar destekli tasarım doğrulama
- Prototip imalatı
- Testler ile tasarım doğrulama
- Final mühendislik onayı
- Ürün tip onayı (homologasyon)
- Devreye alma
- Kurumsal hafızanın güncellenmesi
Modül 2 Tasarım FMEA (2 gün)
1. Gün Programı
- Tasarım FMEA nedir, tarihçesi, amacı, şirketlere getirdiği avantajlar, proje zaman planlaması açısından yeri, ön hazırlıklar (kalite tarihçesi, Boundary Diagram, P- Diagram çalışmaları), Tasarım FMEA nasıl uygulanır ve ne zaman güncellenir
- Tasarım FMEA’dan Tasarım Doğrulama Planlarına (TDP) geçiş, tasarım standartları ve test prosedürleri ile bağlantısı
- Kritik ve önemli karakteristikler nedir ve bu karakteristiklerin teknik resimlere aktarılması
- Tasarım FMEA’dan Proses FMEA’ye girdiler nelerdir
2. Gün Programı
- Atölye çalışmasında Tasarım FMEA çalışması yapılacak alt sistemi oluşturan tüm alt detay komponentler ile montaj/demontaj çalışması yapılır
- Boundary diagram çalışması yapılarak tasarımı oluşturan komponentler (BOM), komşu sistemler ve birbirleriyle olan bağlantı/iletişim/etkileşim yöntemleri belirlenir
- Bu sistem ile ilgili kalite tarihçesi analiz edilir
- P-Diagram çalışması ile sistemi çalıştırmaya başlatan girdiler/sinyaller, sistemin fonksiyonları, sistem tasarım girdileri/parametreleri, sistemi bozmaya çalışan gürültü faktörleri ve hata modları belirlenir
- Boundary ve P- Diagram çalışmalarının ardından Tasarım FMEA uygulaması gerçekleştirilir
Modül 3 Tasarım Doğrulama Yöntemleri (1 gün)
- Bilgisayar destekli doğrulama nedir, amacı, önemi ve şirketlere getirdiği avantajlar nelerdir
- Bilgisayar destekli doğrulama yöntemleri nelerdir
- Bilgisayar destekli doğrulamadan tasarım ekiplerine geribildirim verilmesi, tasarımların güncellenmesi ve fiziki prototip imalat onayının verilmesi
- Prototip araç ve bench test riglerinin imalatı
- Fiziksel test yöntemleri nelerdir
- Test prosedürlerinin oluşturulması
- Tasarım FMEA’den tasarım ve doğrulama planlarına (TDP) akış nasıl olur
- Tasarım standartlarındaki doğrulama metodlarından TDP’lere akış nasıl olur
- TDP’lerin konsolide edilmesi, ürün test ve geliştirme planının oluşturulması ve tasarım doğrulama testlerinin icrası
- Final mühendislik onayının verilmesi
Modül 4 Homologasyon/Tip Onayı (1 gün)
Modül 4.a
- Homologasyona giriş
- Homologasyon gerekliliği
- Regülasyon, standart ve mevzuatların tanıtımı
Modül 4.b
- AB ve Türkiye mevzuatlarının tanıtımı
- K. Amerika (FMVSS) regülasyonlarının tanıtımı
- Araç kategorisine özel homologasyon gereksinimlerinin belirlenmesi
- Mevzuatlar ile ilgili örnek çalışmalar/grup çalışmaları
Modül 4.c
- Onay kuruluşlarının tanıtılması (EU/TR)
- Homologasyon testlerinin belirlenmesi, gerçekleştirilmesi ve takibi
- Aksam (komponent) ve sistem konuları ve testleri
- Komple araç tip onay süreci
- Tip onay testlerinden örnek videolar
Modül 4.d
- COC-Certificate Of Conformity / Uygunluk Belgesi
- COP-Conformity Of Production / Üretimin Uygunluğu
Son katılım tarihi dolmuştur.