AÇIKLAMA:
Yenilik yaratamayan ve bünyelerinde Ar-Ge (Araştırma Geliştirme) çalışmaları yapmayan kuruluşlar maalesef rekabette uzun soluklu olamayacaklar. Günümüz rekabet şartlarında mevcut ürünlerin üretimi ve satışı sırasında piyasanın fiyatlar üzerindeki etkisi, kurumların inisiyatifini ortadan kaldırmıştır. Özellikle düşük maliyetlerle üretim yapan ve piyasa fiyatlarını kontrol eden uluslararası oyuncular çoğu kuruluşun kâr etmesini önler seviyeye gelmiştir. Çin'in rekabet kabiliyeti kuruluşların yatırımlarını kaydırmasına ve ürünlerini bu ülkede ürettirmesine neden olmuştur. Kuruluşların bugün ve gelecekte var olabilmeleri için kendi inovasyon kabiliyetlerini, yani Ar-Ge altyapılarını geliştirmeleri şart görünmektedir. Ar-Ge altyapısı denilince; etkin bir Ar-Ge süreci, nitelikli insan kaynağı, laboratuar altyapısı, yeni ürün geliştirme stratejisi ve mevcut finansal desteklerden yararlanma konuları önemli rol oynamaktadır.Kuruluşların kendi bünyesinde Ar-Ge altyapısını oluşturma ve yönetme sürecinde izleyecekleri stratejileri ele alarak uygulanabilir bir model çerçevesinde bilgi aktarımı sağlamaktır.
İÇERİK:
Giriş
Araştırma ve geliştirme kavramları
Ar-Ge altyapısının oluşturulmasında izlenecek stratejiler
Ar-Ge altyapısının bileşenleri ve önemi
Ar-Ge ve proje kavramları
Ar-Ge Süreci
Ar-Ge çalışmaları için finansal destekler
TÜBİTAK-TİDEB desteği ve yapısı
TTGV desteği ve yapısı
KOSGEB destekleri ve yapısı
Uygulama