ÇATIŞMA YÖNETİMİ
Kurumsal hayatta çatışmaları nasıl çözdüğümüz, başarılı olma yolundaki diğer çabalarımız kadar önemli. Günümüz kurumlarında, çalışan profili giderek daha da çeşitlenmektedir. Birbirinden farklı altyapı, kişilik, eğitim, kültür ve deneyime sahip bir insan gücüyle iş yaşamının giderek karmaşıklaşan, artan ve hızlanan talepleri karşılanırken çatışma ortamının doğması kaçınılmazdır. Çatışmalarda yetersiz kalan, kimi zaman saldırgan kimi zaman da kaçınmacı bir yaklaşım benimseyen kişiler sürdürülebilir bir başarı yolundan uzak kalıyorlar. Oysa ki çatışma çözümünde işbirlikçi yaklaşım benimseyen, karşısındakini kazan kazan yaklaşımıyla ikna eden çalışanların hayatlarındaki başarının daha kalıcı olduğu bir gerçek.
EĞİTİMİN AMACI:
- Katılımcıların çatışma çeşitleri, nedenleri ve çözümleri hakkında bilgi sahibi olmalarını,
- Çatışmaları başarılı bir şekilde yönetebilmek için, kendi duygularını ve çatışma tarzlarını çeşitli uygulamalarla fark ederek kendilerini yönetme becerisi kazanmalarını sağlamak.
YÖNTEM: Konuya yönelik bilgi aktarımı yanında, testler, videolar ve uygulamalar ile interaktif bir eğitim yapılacaktır.
EĞİTİM İÇERİĞİ:
- Çatışma nedir?
- Genel çatışma yaklaşımları
- İş yerinde çatışma kaynakları
- Çatışma Nedenleri
- İşbölümü / Rollerin Net Tanımlanmaması
- Karşılıklı Bağımlılık
- Sınırlı Kaynakların Paylaşılması
- Ortak Karar Verme Zorunluluğu
- Kişilik, Kültür, Algı, Duygu, İhtiyaç ve Amaç Farklılıkları
- Motivasyon Eksikliği
- Grup Etkileşiminin Çatışmaya Yansıması
- Çatışma ve Müzakere Stratejisini Belirleme
- Proaktif Yaklaşım
- İçten dışa yaklaşım
- Etkiler Dairesi
- Çatışma Çözümleme ve MüdahaleTeknikleri
- Çatışmaları nasıl çözeriz?
- Etkileme – Müzakere-İkna
- 4 Temel etken
- Benim ve diğerinin yaklaşımı
- Farklı Kişilikler, Farklı Yaklaşımlar
- Mc Cleland Sosyal İhtiyaçlar Kuramı
- Farklı Kişilikler, Farklı Yaklaşımlar
- İletişim
- Dinleme
- Soru Sorma
- Empati Kurabilme
- Çatışan Tarafların Gerçek Dünyalarını Anlamak
- Bilgi
- Güç
- Benim ve diğerinin yaklaşımı
- Çatışma Çözümü sırları
- Thomas Killman Çatışan Tarzlar Kuramı ve Testi
- Hangi Tarz Ne Zaman?
- 4 Temel etken
- Duyguları yönetmek
- Durum değişikliği
- Etkileme – Müzakere-İkna
- Yapıcı Geribildirim Alabilme / Verebilme