Kaizen Eğitimi
İlk seferde uzmanlarla mükemmeli değil, tüm çalışanlarla küçük ama sürekli iyileşmeleri hedefleyin…
Kaizenin temel amacı şirketlerin daha az maliyetle, daha kaliteli ve daha hızlı iş yapmalarını sağlamaktır. Bu amacı engelleyen tüm engeller ortadan kaldırılmalıdır. Ancak önce bu engeller herkes tarafından görülmeli ve kabul edilmelidir. Kaizen bir takım çalışmasıdır. Aynı amaç ile bir araya gelen takım hedeflerine ulaşmak için önlerindeki engelleri kaldırmakla uğraşır. Ancak sadece engeli kaldırmak ya da problemi çözmek yetmez. Yapılan aksiyonların ve elde edilen çözümlerin sürekliliği için standartlaşmaya ihtiyaç vardır. Bu sebeple Kaizeni oluşturan adımların takip edilmesi ve adım adım ilerlenmesi önemlidir.
Başarılı şirketlerin arkasında yatan en önemli etkenlerden birisi çalışanlarının problem çözme yetkinliğidir. Tüm çalışanlar, üretim ve iş süreçlerinde karşılaştıkları problemlerin oluşumunu önlemek, gerçekleşen problemlerin de tekrarını engellemek için tüm gayretleriyle çaba sarf ederler ve karşı önlemler geliştirirler. Bu sayede bilgi, beceri ve tecrübelerini geliştirerek işine teknik olarak hakim ve şirket için etkin ve yetkin insanlar yetişir. Bu sebeple bir kuruluşun hedeflerinden birisi Problem Çözme Tekniklerini çalışanlarına öğretmek ve kullandırmak, diğer hedefi ise ekip ile birlikte problem çözme yeteneğini geliştirmek olmalıdır. Bu hedeflere ulaşabilmek için problemlerin saklanmadığı, her problemin gelişim için birer fırsat olarak görüldüğü ortamın oluşturulması yani problemi görmek, tanımak ve görünür hale getirmek önemlidir.
Bu eğitimde, Kaizen türleri, adımları ve tüm çalışanlar ile birlikte küçük iyileştirmelerin nasıl yapılacağı ve proje planları anlatılacaktır.
İçerik:
-
- Kaizen Nedir, amacı ve hedefleri
- Kaizen türleri; Önce-Sonra, Gemba, Süreç, Sistem ve Üretim Kaizenleri
- Üretim (kobetsu/12 adım) Kaizen Adımları
- Proje Uygulama adımları; Kaizen Havuzu, Proje Planı, Kazanç Hesaplamaları
- Uygulama