SATIŞ YÖNETİCİLERİ İÇİN FİNANSAL UYGULAMALAR
Satış Süreçlerinde Paranın Zaman Değeri ve Önemi
Finansın muhasebeden ayrışımı; paranın zaman değeri ve öz kaynak maliyeti kavramı
Basit / Bileşik faiz ve iç/dış ıskonto, gelecek / bugünkü değer, fonlama/plasman ilişkileri
Düzenli nakit akışları (annüite) uygulamaları
Düzensiz nakit akışları uygulamaları
Taksitli / vadeli nakit akışları ve peşin/vadeli fiyatlama ilişkisi, uygun vade seçimi
Vade uzatımı ve ticari alacak yapılandırma maliyeti
Kredi maliyetleri ve satıcı kredisi / banka kredisi maliyeti karşılaştırması
Mal / Hizmet satışlarında fiyatlandırma ve karlılık tespiti uygulamaları
Kampanyaların finansal matematiği
Satış sonrası hizmet (servis, bakım, yedek parça) sözleşmelerinin fiyatlaması ve ürün fiyatlarına etkisi
Belirsiz süreli (her dönem sonunda yenilenen) satış sözleşmelerinin efektif maliyeti
Satış Yöneticileri İçin Finansal Raporlama ve Modelleme Araçları Olarak Finansal Tablo ve Büyüklükler
Mizan, Bilanço, Gelir ve Nakit Akış tablolarında alacak riski yönetimi
Ticari alacak yönetimi ile ilgili mali oran ve göstergeler
Ticari alacak yönetiminde müşteri skorlamanın önemi
Alacakların satışı ve bilanço dışı alacak yönetimi
Factoring ile alacak yönetimi
Finansmanda kar ve kazanç kaç şekilde oluşur, nasıl izlenir
İşletme kazancının ana unsuru - EBITDA
EBITDA’dan Serbest Nakit Akışına geçiş
Satış süreç ve projeleri yönetiminde nakit akışı nasıl oluşur
Proje teknik verilerinin finansal modele dönüşümü
Proje değerlendirmenin ana hatları ve değerlendirme kriterleri (Geri Ödeme Süresi, NBD, IVO)
ÖRNEK: Proje verilerinin finansal modele dönüşümü ve proje teklifi değerlendirmesi
Şirketlerde havuz maliyeti ve kar merkezleri uygulaması
Müşteri ciro paylarında Pareto Yaklaşımı uygulaması
Müşteri bazında brüt, faaliyet ve net kar marjı oluşumu
Müşteri bazında adatlandırma ve finansal maliyet oluşumu
Müşteri Karlılık Raporları (MKR) düzenlenmesi ve karar noktaları
Kalite süreçleri çerçevesinde müşteri yönetimi performans kriterleri uygulaması