MÜŞTERİ ŞİKAYETLERİ YÖNETİM SİSTEMLERİ
Bilindiği üzere, giderek zorlaşan rekabet şartları altında kuruluşların gelişimlerini sürdürmeleri; süreçlerini, varolan kaynaklar ve girdileri en yalın ve en etkin biçimde kullanarak yönetmelerine ve sürekli olarak iyileştirmelerine ve müşteri memnuniyetini sağlamalarına bağlıdır.
ISO 10002, kuruluşlara Müşteri Memnuniyeti süreçlerinde önemli bir unsur olan “Şikayetlerin ele alınması” sisteminin, ISO 9001 ve ISO 9004 standartları uygulaması olsun yada olmasın, kurulması ve çalıştırılması için temel bilgileri aktarmaktadır.Kurs sonunda, kurs katılımcıları, şikayetlerin ele alınması süreçlerinin tanımlanması, yönetimi ve iyileştirilmesi ile ilgili teorik bilgileri kazanacaklardır .
ISO 10002 Şikayetlerin ele alınması sisteminin;
- ISO 9001 ve ISO 9004 ile bağlantısı,
- Temel esasları,
- Planlanması ve kurulumu.
- Uygulama esasları.
- Sürdürülmesi ve geliştirilmesi.