SWOT ANALİZİ
Sürdürebilirlik için her kurum kendi yeteneklerini kullanarak içinde bulunduğu ortamın değişen dinamiklerine uyum sağlamak durumundadır. Aynı zamanda zayıf yönlerini bilerek tehditlere karşı da hazırlıklı olmalıdır.
SWOT Analizi bir kurumun güçlü ve zayıf olduğu yanlarını ve dış etkenlerin yaratabileceği fırsat ve tehditleri tespit etmek için kullanılır. Analiz yapılırken firmanın sağladığı hizmetler, kullandığı kaynaklar, yetkinlikler, paydaşlar ve firma kültürü gibi etkenlerin yanında rekabet ortamı, ekonomik, teknolojik ve sosyal beklentiler değerlendirilir. SWOT analizi stratejik plan hazırlanırken kullanılan en önemli araçlardan biridir. SWOT aynı zamanda çalışanların beraber hazırladığı bir analiz olmasından dolayı kurumun içerisinde bir fikir birliği sağlanmasına yardımcı olur.
İçerik:
- SWOT Analizi nedir?
- SWOT Değerlendirme kriterleri
- Hizmetler (ürün, sektör, pazar)
- Kaynaklar (insan, makine, mali, teknoloji)
- Paydaşlar (müşteri, tedarikçi, işbirlikleri, hissedar)
- Kurumsal Yetkinlikler (kültürel, organizasyon, yasal)
- Uygulama