TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
Tedarik zinciri yönetimi, hammadde temininden, üretime ve son müşteriye kadar bir malın ulaşılabilmesi için bir değer zincirinde yer alan tedarikçi, üretici, dağıtıcı ve müşteriler arasında malzeme/ürün, para ve bilginin yönetimidir. Tedarik zinciri yönetiminin temel amaçları, müşteri tatminini arttırmak, çevrim zamanını azaltmak, stok ve stokla ilgili maliyetlerin azaltılmasını sağlamak, ürün hatalarını azaltmak ve faaliyet maliyetlerini azaltmaktır. Bu amaçları gerçekleştirmek için tedarikçileri, tedarikçilerin alt tedarikçileri ile müşterileri arasında tedarik zinciri bütününde haberleşme ve bilgi paylaşımının artırılması gerekmektedir. Tedarik zinciri yönetimi, lojistik ile eş anlamlı düşünülmemeli ve teknoloji tedarik zinciri yönetiminde amaç değil araç olmalıdır. Tedarik zinciri yönetimi komple çözüm gerektirir (İnsan, süreç, teknoloji…).
- Tedarikçi Performans Gelişimi
- Tedarik Zinciri Kazanımları
- Tedarik Zincirinin Yeniden Yapılanması
- Tedarikçi Konsolidasyonu
- Tedarikçi Verimlilik Faaliyetleri
- Teknik Satın Alma