SATIN ALMA MÜZAKERE TEKNİKLERİ
Müzakere birbirimizi ikna değil, birlikte hayal edemediğiniz faydaya ulaşmaktır.
Müzakere tek başımıza yapamadığımız her eylemde birlikte çalıştığımız kişi/kurum ile her iki tarafında fayda beklentisini karşılayacak duruma gelene kadar kurduğumuz iletişimdir. Satın alma sürecindeki müzakere stratejik bir plan dahilinde yapılır. Konuşulacak konu ve ilgili hakkında bilgi toplanır. Konuşma esnasında karşı tarafın kişilik özelliklerine göre stratejik davranış geliştirilir. Mümkün olduğu kadar karşı taraf dinlenir ve ne söylemek istediğini netleştirmek için konu özetlenerek tekrar edilir. Karşı tarafın ihtiyaçları netleştirildikten sonra iş gereklilikleri ve satın alma hedefleri doğrultusunda anlaşma yapılır.
İçerik:
- Müzakere planı yapma
- Giriş konuşması
- Etkin dinleme
- Konuşmaların hedefe yönelik özetlenmesi
- Satın alma hedeflerine uygun anlaşma yapma
- Örnek vaka çalışması