2. After-Market Konferansı Gerçekleştirildi.

2. After-Market Konferansı Gerçekleştirildi.
11 Kasım 2013, Pazartesi 03:16
Yenileme Pazarı Geliştirme Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Hayri KAYA yaptığı açılış konuşmasında, Türkiye'deki ve Avrupa Birliğindeki Otomotiv Yenileme pazarının kısa, orta ve uzun vadedeki persfektifini değerlendirerek, otomotiv yenileme pazarında rekabeti düzenleyen blok muhafiyet tebliğindeki yenilikleri ve sektörümüze yansımalarını paylaştı. Aftermarket sektöründe faaliyetlerini geliştirmek isteyen parça tedarikçileri ve diğer sektör oyuncularına ise yeni fırsatlar hakkında bilgiler sundu.

TAYSAD-YPG işbirliği içinde bu yıl ikincisi düzenlenen After Market Konferansı TE&B Danışmanlık tarafından da desteklendi. 
 
Yenileme Pazarı Geliştirme Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Hayri KAYA yaptığı açılış konuşmasında, Türkiye'deki ve Avrupa Birliğindeki Otomotiv Yenileme pazarının kısa, orta ve uzun vadedeki persfektifini değerlendirerek, otomotiv yenileme pazarında rekabeti düzenleyen blok muhafiyet tebliğindeki yenilikleri ve sektörümüze yansımalarını paylaştı. Aftermarket sektöründe faaliyetlerini geliştirmek isteyen parça tedarikçileri ve diğer sektör oyuncularına ise yeni fırsatlar hakkında bilgiler sundu. 
 
Yenileme Pazarı Geliştirme Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Hayri KAYA
 
CLPEA After Market Direktörü Josef FRANK ise 'Avrupa bakış açısından baktığımda, TAYSAD gibi bir derneke sahip olmanızdan dolayı gurur duymalısınız çünkü diğer Avrupa ülkeleri ile karşılaştırdığımda çok iyi işler başardığınızı görüyoruz. Özellikle aftermarket otomotiv sektörunde en büyük piyasa değil ama nakit ve kar açısından gerçek bir mücevhere sahipsiniz. Asıl karı aftermarket iş kolunda yaptığımızı biliyoruz' diyerek görüşlerini dile getirdi.CLEPA'nın aktivitelerine de değinen FRANK AB’ndeki yasal çerçeveden bahsetti. 
 
CLEPA After-Market Direktörü Josef FRANK
 
TE&B Danışmanlık Genel Müdürü Bülent ÖZTUNA ise sunumunda günün dışında, bugünün ötesinde, geleceğe yönelik gelen bir trendin olduğundan söz etti. Özellikle satış ve pazarlama kanallarındaki farklılığın yaratılmasının öneminin altını çizdi. Avrupa pazarındaki trendin nereye gittiğinden bahseden ÖZTUNA e.ticaret konusunda da güncel verileri firmalarla paylaştı. Türkiye'nin de bu alanda çok hızlı olduğu ve hızla geliştiğini belirtti. Internet kullanımı, aftermarket trendleri, e- aftermarketden neler anlıyoruz, gelecekle ilgili e-aftermarket stratejilerinin nasıl olacağı konuları hakkkında bilgi verdi. 
 
TE&B Danışmanlık Genel Müdürü Bülent ÖZTUNA
 
TecCom ve TecDoc CEO’su Jurgen BUCHERT, TecCom ve TecDoc tarafından yapılan faaliyetlerin neler olduğundan ve bu sektöre nasıl yardımcı olunduğundan bahsetti. Hangi alanlara odaklanılması gerektiği konusuna değinerek görüşünü şu şekilde ifade etti : '3 ana alana konsantre olunması gerekir. Otomat, senkronize etmenin gerekliliği, müşteriler ve üreticiler arasından bir uyumun olması ve bütün bu cözümlerin entegre olmasının gerekliliği böylece bütün bu süreçlerin sonucunda kar sağlayacak duruma gelinir'. 
 
TecCom ve TecDoc CEO'su Jurgen BUCHERT
 
Temot International firması CEO’su Fotios KATSARDIS ise after-marketteki lojistik ağ, değer zinciri ve dağıtım kanallarından bahsederek, gelecekte bu alanda da oluşacak yeni iş modellerini dikkatle takip etmemiz gerektiğini ifade etti. 
 
Temot International CEO'su Fotios KATSARDIS
 
BOSCH Yedek Parça Satış Müdürü Murat KURTLAR ise küresel bir firma olarak Türkiye’de after markette kazandıkları tecrübelerinden ve geliştirilmesi gereken alanlardan bahsetti. Bağımsız yedek parça pazarı ve değer zinciri hakkında değerlendirmeler yaptı. Eski dünya ve yeni dünya arasında kıyaslama yaparak, Türkiye'nin durumundan bahsetti. 
BOSCH Yedek Parça Satış Müdürü Murat KURTLAR
 
Dönmez Debriyaj Pazarlama ve Iş Geliştirme Ko-ordinatörü Ziya US ile Ditaş Genel Müdür Yardımcısı Erkut ALKAYA ise dünyanın her yerindeki müşteri kitlesine doğru verilerle ulaşmak üzere tercih ettikleri TecDoc çözüm paketlerinden bahsederek tecrübelerini paylaştılar. 
    
Dönmez Debriyaj Pazarlama ve İş Geliştirme Ko-ordinatörü            
Ditaş Genel Müdür Yardımcısı Erkut ALKAYA
Ziya US
 
Eşdeğer parça sertifikasyonu ve hasar tespiti konusunda çalışan Centro Zaragoza’nın Türkiye Genel Müdürü Cenk ERÖZER ise 4 ay içinde merkezlerinin faal duruma geçeceğini, 1 – 1,5 yl gibi bir süre içinde de altyapı yatırımlarını tamamlayacaklarını ifade etti. Hem sigorta şirketleri, hem tüketiciler hem de kaliteli parça üreten tedarikçiler için bu yatırımın çok önemli olduğuna dikkat çeken ERÖZER bu konuda Türkiye’de bir ilki gerçekleştiriyor olmaktan dolayı duydukları memnuniyetlerini ifade etti. 
 
 
Centro Zaragoza'nın Türkiye Genel Müdürü Cenk ERÖZER