Bugün itibariyle yaklaşık Yüzde 40 seviyesinde olan elektronik aksam kullanımının, 2030’lara gelindiğinde, yüzde 50’nin üzerinde seyredebileceği öngörülmektedir. Dolayısıyla Aftermarket piyasasında varlığını sürdürmek isteyen firmaların, yeni teknoloji ve trendleri yakından takip etmesi önemlidir” dedi.
Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) ve Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği’nin (OİB) tarafından ortaklaşa düzenlenen ve Otomotiv Yenileme Pazarı Geliştirme Derneği (OYPG) tarafından desteklenen, Aftermarket sektöründeki son yenilikler ve gelişmelerin nabzının tutulduğu After Market Konferansı yoğun ilgi gördü.
Türkiye’de sadece TAYSAD tarafından gerçekleştirilen After Market etkinliğinin açılış konuşmalarını OYPG Yönetim Kurulu Başkanı Mesut Urgancılar, TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Mehmet Dudaroğlu ve OIB Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Sabuncu yaptı. Açılışta konuşan TAYSAD Başkanı Dr. Mehmet Dudaroğlu, “TÜİK verilerine göre, toplam araç parkımız Mart 2015 sonu itibariyle 19,1 milyon adede ulaşmıştır. 2003 yılında Türkiye’de bin kişiye 95 araç düşerken, son 12 yılda görülen büyümeyle bu rakam 2014 sonunda 173’e ulaştı” dedi.
IHS/POLK Otomotiv Aftermarket Satış Müdürü Marcus Zahren’in ‘Sektöre ilişkin Genel Global Değerlendirme’ başlığı altında konuşma yaptığı etkinlikte, ‘Türkiye Otomotiv Aftermarket Değerlendirmesi’, ‘Avrupa Otomotiv Aftermarket Değerlendirmesi’, ‘Çin Otomotiv Aftermarket Değerlendirmesi’ ve ‘Amerika Otomotiv Aftermarket Değerlendirmesi’ konuları da alanında uzman isimler tarafından işlendi. Yıllık satın alma hacmi 21,5 milyar doları bulan ABD'nin otomotiv parça satın alma gruplarından Auto Parts Alliance ve 1Parts Global AfterMarket Services temsilcileri konferansa katılarak TAYSAD Üyeleri ile yüz yüze görüşmeler yaptı ve konferans haftası kapsamında fabrika ziyaretleri gerçekleştirdi.
Çin’de aftermarket alanında 11 milyar dolar yıllık satın alma hacmi olan Çin Otomotiv Parça & Aksesuarları Kurumu CAPAC başkanının da sunumuyla katıldığı konferansta Çin’de sektörün işleyişi anlatıldı. TAYSAD ile işbirliği anlaşması bulunan CAPAC, mevcutta Avrupa’dan yaptığı otomotiv yedek parça satın alma hacmini Türkiye’ye kaydırmak ve Türk otomotiv tedarik sanayinin Çin’deki pazar payının arttırmayı amaçlamakta.
Sektörün öncü kurumlarından 300’ü aşkın kişinin katıldığı ve bu yıl 6’ncısı gerçekleşen After Market Konferansı’nda ayrıca ‘ABD’de Aftermarket Yapısı ve Network Sistemi’ konulu bir panele de yer verildi. VALEO Türkiye Ülke Direktörü & Orta Doğu Genel Müdürü Burak Akın’ın ‘Satış Sonrasında Yeni Trend ve Zorluklar, Tedarikçiler tarafından İnovatif Çözümler’ başlıklı sunumunun yoğun ilgi gördüğü etkinlikte, TAYSAD & AUTOCARE İşbirliği Anlaşması’nın imza töreni yapıldı. AUTOCARE, 2 binden fazla üye şirket ile 4 milyon kişiye istihdam olanağı sağlayan ve ABD’nin yıllık gayri safi hasılasının yüzde 2'si olan ( 328 milyar dolar ) otomotiv Aftermarket piyasasını başarılı bir şekilde temsil eden, seçkin ve bağımsız bir kuruluş olarak biliniyor.