TC Ekonomi Bakanlığı’nın desteğiyle düzenlenen ve 2 gün süren ziyarete katılan 21 firma ilk gün, BMW Welt ve BMW Müzesini gezdiler. İkinci gün, BMW’nin Proje Evi olan FIZ binası ana holünde ikili görüşmeler için tasarlanmış stantlarda firmalar, BMW yetkilileri ile görüşme fırsatı buldu.
Heyet ziyaretine BMW’den Satın Alma Kıdemli Başkan Yardımcısı Dr. Johan Wieland, Şasi Satın Alma Yöneticisi Murat Aksel ve Doğu Avrupa Satın alma Sorumlusu Eşref Mermer katıldı. 30 Temmuz günü stantların açılmasından önce yapılan resepsiyonda konuşan Aksel, Türk tedarikçilerinin BMW içerisinde artmasını arzu ettiklerini, bu konudaki isteklerini her fırsatta adıma dönüştürmeye de gayretli olacaklarını aktardı.
30 dakika süren ön bilgilendirme toplantısında, TC Ekonomi Bakanlığı İhracat Genel Müdürü Veysel Parlak ve TAYSAD Başkanı Dr. Mehmet Dudaroğlu da birer konuşma yaptı.
Stantlar tüm gün BMW çalışanlarına açıktı
Ziyarettin ikinci gününde ise Dr. Johan Wieland, Murat Aksel, BMW bölüm müdür ve şefleri ile Türk heyeti, kurulan stantları tek tek gezip bilgi aldı. Katılımcı firmalar, stantlarında hem ürün numunelerini sergileme hem de yaptıkları geliştirme faaliyetlerini video sunumu ile ziyaretçilerle paylaşma imkânı buldu.
İnovasyon odaklı yaklaşım
BMW tüm ziyaret planı içerisinde öncelikli olarak, firma görüşme seçimlerinde inovasyon odağında yaklaşımları görmeyi tercih etti. İlettiği formda sorduğu soru başlıklarında da inovasyon odağının ön plana çıktığı gözlemlenirken, artı değer yaratan ve firmaların kendi içlerinde ya da ortak olarak geliştirdiği ürünlerin geliştirme metotları, uygulama teknikleri ve bunu kurumsal yapıda paylaşma becerileri soruldu.
Yeniçağda araçları yenilikçi uygulamaların seçici kılacağı gerçeğini, BMW’nin tedarikçi düzeyinde de işletmek istediği bu çerçevede göz önüne konmuş oldu. BMW, Türk firmalarının maliyetlerine etki eden lojistik faktörü için çalışma yapmasını bir zorunluluk olarak gördüğünü de aktardı. Zira birçok üründe lojistik ve ürünlerin depolanma lokasyonlarında, Türkiye’den gelen ürünlerin avantajlı halde olması gerektiği dile getirildi.
Katılımcılar, BMW’nin ilgisinden memnun
Uluslararası düzeyde otomotivin sayılı markaları arasında yer alan BMW’ye yapılan ziyarette katılımcılar, firmanın ciddiyet ve özenle kendileriyle ilgilenmiş olmasından memnuniyet duyduklarını aktardı. Katılımcı firmalar ayrıca, BMW yetkililerinin, ziyaret öncesi gönderilen firma bilgilerini incelemiş olduklarını ve görüşmelerin hedef odaklı yapıldığını, ürün gamları hakkında detaylı bilgi istendiğini belirttiler.
Ziyarette, Türkiye’de tedarik sanayinin küresel anlamda ana sanayi ağına katılım gücünü ve yetisini görmek, tüm iştirakçileri cesaretlendirdi.
Heyet katılımcıları nasıl belirlendi?
2014 yılında BMW ile TAYSAD arasında başlayan görüşmelerde BMW, ön başvuru yapan TAYSAD üyesi 60’a yakın üye firmayı inceledikten sonra katılımcıları belirledi. Görüşmeler için mevcut FIZ Binasındaki maksimum stant alanı kapasitesi ve öncelikli tedarik konularını değerlendiren BMW, 21 firmayı ziyaretçi olarak davet etti.