TAYSAD, ‘10. Kalkınma Planı’ çerçevesinde 2 senaryo hazırladı
Otomotiv üretimi 2018’de 2 milyon adede dayanacak
TAYSAD, ‘10. Kalkınma Planı’ çerçevesinde 2 senaryo hazırladı
Otomotiv üretimi 2018’de 2 milyon adede dayanacak
Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD), Bursa’da üyelerini otomotiv endüstrisindeki küresel ve ulusal son gelişmelerle ilgili bilgilendirdi. Türk Eximbank’ın avantajlı markalaşma kredilerini de üyelerine aktaran TAYSAD, ‘10. Beş Yıllık Kalkınma Planı’na göre hazırladığı 2 senaryoyu da toplantıda masaya yatırdı.
TAYSAD Başkanı Dr. Mehmet Dudaroğlu, kalkınma planında otomotiv endüstrisinin 2018’de iyimser senaryoya göre yüzde 8 büyüyeceğini ve üretimin 1 milyon 930 bin adet, iç pazar satışlarının ise 2 milyon 40 bin adet olacağını öngördüklerini söyledi.
Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD), Bursa üye toplantısında hükümetin geçtiğimiz günlerde açıkladığı ‘10. Beş Yıllık Kalkınma Planı’nı değerlendirerek otomotiv endüstrisi için olası senaryoları masaya yatırdı. Buna göre iki senaryo ortaya koyan TAYSAD, 5 yıllık kalkınma planının ilk senaryosunda otomotiv endüstrisinin ortalama 5.5 büyümesini öngörerek üretimin 1.5 milyonu aşacağını, ikinci senaryoda ise yüzde 8 öngörülen büyümeyle üretimin 2 milyon adete dayanacağını ortaya koydu.
TAYSAD, Bursa’da üyeleri ile bir araya gelerek otomotiv endüstrisi ile ilgili ulusal ve küresel son gelişmeleri değerlendirdi. Üyelerini markalaşmaya yönlendiren TAYSAD, bunun için Türk Eximbank’ın kredi olanaklarının detaylarını da paylaştı. Toplantıya katılan Türk Eximbank Genel Müdürü Hayrettin Kaplan, 120 günden başlayıp 10 yıla kadar uzayabilen 3 yılı ödemesiz avantajlı kredi imkanlarını anlattı. Bunların faizlerinin de libor + 0.75’ten başladığına değinin Kaplan, TAYSAD üyelerine markalaşma yönünde Turquality programına girme zorunluluğu olmaksızın pozitif ayrımcılık yaptıklarını söyledi.
AB ile Türkiye gündemi örtüşüyor
TAYSAD Başkanı Dr. Mehmet Dudaroğlu da üyelerine otomotiv endüstrisi ile ilgili son küresel bilgileri verirken, AB gündeminde inovasyon, verimlilik, eğitim ve yetkin iş gücü, e-mobilite ile güçlü sanayinin bulunduğunu hatırlatarak, bunun Türkiye otomotiv endüstrisi gündemiyle örtüşmesinin anlamlı olduğunun altını çizdi.
Dudaroğlu, yılın ilk 5 ayında üretimin geçen yılın aynı dönemine göre eşdeğer üretimle 467 bin adet olduğunu, ihracatın da yine aynı dönemlere göre yüzde 5 artışla 8.8 milyar doları bulduğunu hatırlattı. Tedarik sanayinin ihracat içindeki payının da geçen yılın aynı dönemine göre yine yüzde 43 seviyelerinde seyrettiğini hatırlatan Dudaroğlu, AB’ye bağımlı olan pazarın da çeşitlenmesi gerektiğinin altını çizdi. Bu konuda yenileme pazarının önemine değinen Dudaroğlu, kapasite kullanım oranlarının da artırılması gerektiğini kaydetti.
2 senaryo hazırlandı
Hükümetin kısa bir süre önce açıkladığı ‘10. Beş Yıllık Kalkınma Planı’nın detaylarını ve otomotiv endüstrisi için hazırladıkları iki senaryoyu da üyeleriyle paylaşan Dudaroğlu, 2014-2018 yıllarını içeren bu süreci şöyle değerlendirdi:
“Otomotiv sektörüyle ilgili ilk senaryomuzda yüzde 5.5 büyürsek üretimimiz 2018’de bir milyon 563 bini buluyor. İç pazar satışlarımız ise 1.5 milyon adet oluyor. İkinci senaryomuzda ise otomotiv endüstrisinde büyümeyi yüzde 8 seviyelerinde tutabilirsek üretim 1 milyon 930 bin adet, iç pazar ise 2 milyon 40 bin adet oluyor.”