IAEC 2016 Nasıl Geçti?

IAEC 2016 Nasıl Geçti?
07 Kasım 2016, Pazartesi 05:11
Geleceğin mobilitesi otomotiv mühendislerine emanet

Dünyada Otomotiv Sanayii’ne yön veren mühendisler, otomotiv sanayiinin küresel geleceğini konuşmak üzere İstanbul’da gerçekleştirilen Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı’nda bir araya geldi. Konferansta dünyanın önde gelen otomotiv mühendisleri, 2050 yılına kadar ulaşımdaki değişimi tartıştı.

Ana sanayi başta olmak üzere tedarik sanayiinden dünya otomotiv devlerinin Ar-Ge ve ürün geliştirmeden sorumlu mühendisleri otomotivde hafifleştirmeyi tartışmak üzere İstanbul’da OİB*’nin desteği, OSD**, OTEP*** ve TAYSAD**** ortaklığı ve SAE***** işbirliği ile düzenlenen Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı’nda bir araya geldi.

Başta Otomotivde Hafifleştirme olmak üzere 2050 yılına kadar otomotiv ve ulaşımda yaşanacak değişimlerin araç gövde parçalarına yansımasının görüşüldüğü konferansın açılış konuşmasını SAE (Society of Automotive Engineers-Otomotiv Mühendisleri Birliği) Başkanı Cüneyt L. Öge yaptı.

Özlem Gürses’in sunuculuğunu yaptığı 2 günlük konferansta, ilk gün teknik bilgileri içeren 10 sunum, iki oturum ile dinleyicilerle paylaşıldı. Öğleden önce “Bal Arıları Mühendis Oluyor” (BAMO) Sosyal Sorumluluk projesinde yer alan Kocaeli Anadolu Lisesi’nden 4 kız öğrenci, kızların mühendis olmalarını özendirmeyi amaçlayan bu projeyi, kürsüden katılımcılara aktardı. Projenin kamu spotunu da izleyen dinleyiciler daha sonra, 4 öğrencinin ricasını kırmayarak BAMO öğrencilerine iletilmek üzere önceden hazırlanmış zarflara mektuplarını yazarak fuayede bulunan arı kovanına attılar. Bu mektuplar ileriki günlerde BAMO öğrencilerine, projeyi yürüten kurumlarca iletiliyor olacak.

Öğlenden sonra ise Avrupa ve ABD’de önemli bir yer tutan Formula Student organizasyonunun tanıtımının ardından da Türkiye’deki Yıldız Teknik, Uludağ ve Kocaeli Üniversitesi takımları sahneye çıkarak bu çalışmanın otomotiv mühendisliği eğitimine ve sanayiye etkilerini dinleyicilere aktardı.

Konferansın ikinci gününde ise, 4 konuşmacı ve 9 panelist Otomotiv Mühendisliği Eğitimi ve Otomotivde Kariyer konularında görüşlerini paylaştılar. İkinci günde Otomotiv Mühendisliği eğitimi üzerine, ilk günden farklı bir sunum ve konuşma yapan Cüneyt Öge yine katılımcıların yoğun ilgisi ile karşılaştı.

Besteci yönüyle tanıdığımız MFÖ Grubunun üyesi Fuat Güner’de yaptığı konuşmada, mühendisliğin yaratıcı yönünü ve kendisinin aldığı inşaat mühendisliği eğitiminin yaşamına etkilerini samimi şekilde dinleyicilerle paylaşırken, takım çalışmasının sosyal bir öğe olduğuna işaret etti.

TAYSAD’ın 20.000 Kariyer Sosyal Sorumluluk projesi filminin de gösterildiği konferansta, konularında uzman akademisyenler, Eğitim Reformu Girişimi Direktörü Batuhan Aydagül ve İnsan Kaynakları yöneticileri, ülkemizde Otomotiv Mühendisliği hususunda mevcut tabloyu ve bu konudaki küresel verileri yansıtmaya gayret ettiler.

AÇILIŞ KONUŞMASI

Öge: “Otomotiv ve mobilite, gelecek 35 yılda 111 yıldakinden fazla yol alacak”

Kuruldukları 1905 yılından bu yana dünyanın dört bir yanında otomotiv sanayiinin mühendislerini bünyesinde barındıran SEA’nin Başkanı Cüneyt L. Öge, “Otomotiv dünyasına yön veren derneğimiz bugün artık yeni bir mücadele ile karşı karşıya: Mobilite kavramı değişiyor. Artık araçlarımızı nasıl bir kaynakla çalıştırdığımız, nasıl sürdüğümüz, nasıl sahip olduğumuz ve hatta nasıl uçtuğumuz tartışılıyor. Bu ortam içerisinde biz otomotiv mühendisleri, 2050 yılı için tüm bu soruların cevaplarını bulmaya gayret ediyoruz. Şunu söylemeliyiz ki geleneksel içten yanmalı fosil yakıtlı motorlar kullanılmaya devam edecek, zira hala emisyon ve tüketim düşürülme noktasında potansiyel var. Buna ilave olarak otomotivde hafifleştirmenin de tüketimi düşürme ve emisyon azaltma noktasında önemli avantajlar sağladığını söylemek gerekiyor. Geleneksel çelik kullanımı son 37 yılda yüzde 75 seviyesinden yüzde 60’lara düşse de 2035 yılında bu oranın yüzde 20’lere düşeceğini tahmin ediyoruz” dedi.

Tüketicilerin mobilite konusundaki tercihlerindeki değişime de değinen Öge sözlerini şöyle sürdürdü: “Otonom sürüş sistemleri gün geçtikçe daha da gelişiyor. Daha 5 yıl önce sektörde fısıldayarak konuştuğumuz konu bugün kamuoyunda tartışılır hale geldi. Birçok otomotiv üreticisi konuyla ilgili çalışmalar yürütse de, Google gibi sektör dışı kuruluşların da ciddi testler gerçekleştirmesi, mobilitenin geleceğini gösteriyor aslında. Günümüz tüketicilerinin tercihleri dikkate alındığında otomotiv sanayiinin dikkatle takip ettiği bir başka konu da paylaşımlı kullanım. Günümüzde yavaş yavaş otomobil sahip olma oranı düşüyor ve Uber gibi bir platformun bugün pazar büyüklüğünde ABD’nin en büyük otomotiv şirketi GM’i geride bırakması şaşırtıcı ve izlenmesi gereken bir gelişme.”

IAEC DÜZENLEME KURULU BAŞKANI KONUŞMASI

Konferansın Düzenleme Kurulu Başkanlığı’nı üstlenen OTEP Başkanı Ali Göktan, bu yıl ilki gerçekleştirilen Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı’na yoğun ilgi gösterildiğini ve hem ulusal hem de uluslararası katılımın oldukça yüksek olduğunu ifade etti. “Türkiye otomotiv alanında önemli mesafeler kat etti ve sektördeki kuruluşların Ar-Ge ve inovasyon alanlarındaki başarıları, otomotiv mühendisliği alanında artan iş olanakları, otomotiv mühendisliği alanında Türk üniversitelerinin çalışmaları küresel otomotiv arenasında ülkemizin dikkate alınan bir ülke olmasını sağladı. SAE gibi köklü geçmişe sahip bir birliğin sunduğu işbirliği yadsınamaz ve teşekkürlerimizi sunuyoruz. Hiç kuşkusuz ülkemizin içerisinden geçtiği zor dönemlerde bize ve Türkiye’ye güvenerek gelmeleri ve bilgi birikimlerini Türk mühendis ve mühendislik öğrencileri ile paylaşmalarına da müteşekkiriz” diyen Göktan, bir sonraki konferansa da yoğun ilgi olacağına emin olduğunu belirtti.