Türk otomotiv sektörünün 53 markasını çatısı altında bulunduran Otomotiv Distribütörleri Derneği’nin (ODD) başarılı şirket, ürün ve projelerini ödüllendirmek için düzenlediği “ODD Satış ve İletişim Ödülleri 2011 Gladyatörleri”, 9 Ocak 2012’de Four Seasons at the Bosphorus’da gerçekleşen törenle sahiplerini buldu.
Türk otomotiv sektörünün 53 markasını çatısı altında bulunduran Otomotiv Distribütörleri Derneği’nin (ODD) başarılı şirket, ürün ve projelerini ödüllendirmek için düzenlediği “ODD Satış ve İletişim Ödülleri 2011 Gladyatörleri”, 9 Ocak 2012’de Four Seasons at the Bosphorus’da gerçekleşen törenle sahiplerini buldu.
“Satış” ve “İletişim” kategorilerinde toplam 17 dalda Yılın Gladyatörleri’nin belirlendiği gecede, Turkcell Mobil Uygulama Ödülü de sahibini buldu. Ayrıca jürinin en beğendiği çalışma jüri özel ödülüne sahip oldu.
Otomotiv sektörünün temsilcilerinin hazır bulunduğu törene TAYSAD’ı temsilen Yönetim Kurulu Başkanı Celal Kaya ve Genel Sekreter Özlem Gülşen Arkan katıldı.
Satış Ödülleri, ODD veri tabanındaki yıllık satış oranlarına göre belirlenirken, iletişim ödüllerinde adaylar www.oddgladyator.com sitesi üzerinden halkoyu ile 5’e indirildi. Bu yıl ilk kez yapılan uygulamayla finale kalan 5 çalışma arasından en iyiler, jürinin ödül gecesinde canlı olarak gerçekleştirdiği oylamayla seçildi. Ayrıca yine bu yıl ilk kez “Yılın Basın Lansmanı” ödülünü, otomotiv basınının temsilcileri belirledi.
ODD Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar
ODD Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar törende yaptığı konuşmada, “Derneğimiz bildiğiniz gibi, Türkiye’de faaliyet gösteren otomotiv sektörünün 53 markasını çatısı altında barındırıyor. Otomotiv sektöründeki gelişim ve büyümeye itici güç oluşturmak amacıyla birçok faaliyet yürütüyoruz. Bu faaliyetlerden belki de en dikkat çekici olanlarından birisi, ODD Satış ve İletişim Ödülleri. Bu akşam ödül heyecanını yaklaşık 600 kişilik bir davetli grubu ile birlikte yaşayacağız. Aday olup halk oylamasıyla jüri önüne gelen çalışmalar arasından, jüri seçimiyle ödüle layık görülecek 17 kategorideki çalışmayı hep birlikte öğreneceğiz. Sektörümüzün önemli motivasyon kaynaklarından biri haline gelen organizasyonda, etkisi giderek artan sosyal medyanın da etkin şekilde kullanılması, bu yıl halk oylamasında çok yoğun bir rekabet yaşanmasına neden oldu. 37 bin adet halkoyuyla belirlenen ilk 5 proje, değerli jüri üyelerimizin karşısına çıkacak ve sonuçlar canlı olarak belirlenecek. Geçtiğimiz yıl, siz otomotiv medyasının değerli temsilcileri de, seçim sürecine katkıda bulunmayı arzu ettiğinizi dile getirmiştiniz. Biz de bunu dikkate aldık ve sizlerin belirleyeceği “Yılın Basın Lansmanı” ödülünü de oylama sürecine ekledik.” dedi.
Törende 2011 pazar rakamları da açıklandı. Buna göre Türkiye’de 2011 yılında satılan otomobil ve hafif ticari araç miktarı bir önceki yıla göre yüzde 13,61 oranında büyüyerek 864 bin 439 rakamına ulaştı. Otomobil satışları 593 bin 519 adet, Hafif Ticari Araç satışları ise 270 bin 920 adede ulaştı.
Ödül Alan Gladyatörler
SATIŞ ÖDÜLLERİ
En Hızlı Büyüyen Hafif Ticari Araç Markası: Mercedes-Benz
En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Modeli: Ford Connect
En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Markası: Ford
En Hızlı Büyüyen Otomobil Markası: Mini
En Çok Satılan Otomobil Modeli: Renault Symbol
En Çok Satılan Otomobil Markası: Renault
En Çok Satılan Otomobil ve Hafif Ticari Araç Markası: Ford
Renault-Mais Şube Yönetimi Müdürü Sinan Özkök, “ En Çok Satılan Otomobil Markası ” ödülünü, TAYSAD Başkanı Celal Kaya’dan aldı.
İLETİŞİM ÖDÜLLERİ
Yılın TV Reklamı: Fiat
Yılın Gazete İlanı: Ford Fiesta S2000
Yılın Radyo Spotu: Citroën Nemo
Yılın Dergi İlanı: Mercedes-Benz
Yılın PR/Etkinlik Uygulaması: Mercedes-Benz Roadshow
Yılın Dijital Uygulaması: Volkswagen Fan Edition
Yılın Outdoor Uygulaması: Opel Corsa
Yılın Sosyal Sorumluluk Projesi: Renault Sokakta İlk Adımlar
Yılın Entegre İletişim Kampanyası: Peugeot 508
Yılın Basın Lansmanı: BMW 1 Serisi
Turkcell Mobil İletişim Ödülü: Toyota-Türkiye’nin 3G’li İlk Otomobil Projesi
Yılın Jüri Özel Ödülü: Toyota-MIT EF 50K İş Planı Yarışması