Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Genel Merkezi’ndeki toplantının açılış konuşmasını yapan TAYSAD Başkanı Alper Kanca, “15 Temmuz sonrasında dünya genelinde Türkiye’ye yönelik algının zedelendiğini gördük ve TAYSAD olarak hızlı bir şekilde bu konuda neler yapabileceğimiz noktasında kolları sıvadık. Şu güne dek TAYSAD üyelerinin de desteğiyle hayli yoğun çalışmalar gerçekleştirdik. Tüm dünyadaki paydaşlarımıza, tedarik sanayii ve OEM temsilcilerimize gerek yazılı gerekse sözlü olarak detaylı bilgilendirmeler yaptık. Zor bir dönemden geçerken son derece aktif ve olumlu bir hareket planı oluşturduk. Bu çabalarımızı hem otomotiv sanayii hem tedarik sanayii hem de Türkiye açısından çok önemsiyoruz. Aslında bugün, Renault ve Nissan yetkilileri ve üyelerimizin yoğun ilgi gösterdiği bu stratejik toplantımız bile doğru yolda olduğumuzun bir kanıtı” dedi.
“Mevcut büyüklüğümüz 24 milyar Dolar”
Toplantıda Renault ve Nissan’dan gelen üst düzey konuklarına TAYSAD’ın tarihi, üye yapısı ve geçen kırk yıllık süreçte gerçekleştirdiği projeler hakkında bilgi aktaran TAYSAD Başkanı Alper Kanca, “354 üyeye sahip TAYSAD, firmaları bünyesinde 150 bin kişiye istihdam sağlıyor. Bugüne dek çok uluslu projeler gerçekleştirdik ve gerçekleştirmeye de devam ediyoruz. Üyelerimizin yıllık ihracatı yaklaşık 7,6 milyar dolarken, iş hacmimiz yaklaşık 24 milyar dolar seviyelerinde. Son yıllarda, başta Rusya, Almanya, Amerika, Çin ve Fransa olmak üzere toplamda 30 ülkede yatırımlar yaptık” dedi.
“Tüm tedarikçiler teşvik kapsamına girmeli”
TAYSAD Başkanı Kanca, Renault ve Ford Otosan'la ortak işbirliklerinden bahsederken Türkiye'de çok da sık görülmeyen bir çalışma gerçekleştirdiklerini ortak bir hedef için teşvik dairesine gittiklerini söyledi. Başkan Alper Kanca, “Mevcut gündemimizi Bakanlarımıza anlattık. Türkiye'deki son teşvik düzenlemeleri, otomotiv yan sanayinin özellikle döküm ve dövme ara mamül üretimine yönelik yatırımlarda teşviklerden faydalanmalarına izin vermiyordu. Bu yüzden de oldukça dezavantajlı bir durumdaydılar. Müşterilerimizin, özellikle Renault ve Ford'un da desteğiyle ve Ekonomi Bakanlığı’nın çalışmaları sonucu bu durum değişti. Artık otomotiv sektöründe motor ve aktarma organlarına yönelik döküm ve dövme parça yatırımları da teşvik kapsamına alınabiliyor. Umuyoruz ki başka hammaddelerden ara mamul üreten yan sanayimiz için de benzer bir uygulama gerçekleştirilecek. Amacımız bu teşviklerin kapsamına tüm tedarikçilerin girmesini sağlamak” diye konuştu. 2015 yılında benzer çalışmalarını sürdüreceklerini dile getiren Başkan Kanca, “TAYSAD olarak ‘Tasarım’, ‘Tedarik’, ‘Teknoloji’ vizyonumuzdan hareketle elektronik ürün ve gömülü yazılım yetkinliğinin arttırılması noktasında da Renault ile ortak çalışmalarımız oldu. Paydaş derneklerimizle çalışmalarımızı tamamladık ve diğer paydaşlarımızla görüşmelerimiz sürdürülüyor” diye belirtti.
Dönüm noktası bir konferans
TAYSAD Başkanı Alper Kanca, “Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği’nin, 3-4 Kasım'da Türkiye'de ve Dünya’da ilk defa düzenlenecek bir Otomotiv Mühendisliği Konferansı söz konusu. Bu sene hem yurtdışından hem de Türkiye'den konuşmacılarımız konferansımıza yoğun ilgi gösteriyorlar. Düzenleyeceğimiz Otomotiv Mühendisliği Konferansı'na bu vesileyle sizi de davet etmek istiyoruz. İlk defa olacağı için mutlaka eksiklerimiz olabilir ancak Türk otomotiv sanayisini, Türk otomotiv tedarik sanayisini geliştirmek istiyorsak böyle bir konferansa ihtiyacımız var. Bu konferansı desteklerseniz önümüzdeki yıllarda mutlaka daha iyi şekilde tüm sektör temsilcisi olarak faydasını göreceğiz” dedi.
Yerlileştirme ve ihracat: Türkiye’deki tedarikçiler için yeni fırsatlar
Renault Nissan İttifakı Satın Alma Organizasyonu Avrupa Proje Direktörü Antoine Aoun, Türkiye’nin, Renault Grubu’nun 5. büyük pazarı olduğunu, şu an ve gelecekte de en önemli pazarı olmaya devam edeceğini belirtti.
Türkiye’deki tedarikçiler için birçok fırsatın altını çizen Aoun, “Öncelikle, henüz yerlileştirilememiş olan teknolojiler var ve bunların yerlileştirilebilmesi için Türkiye’deki tedarikçilerden gelecek teklifler için heyecanlıyız. Bununla birlikte Türkiye hâlihazırda Oyak Renault için bir ihracat platformu (üretiminin yüzde 80’ini ihraç ediyor) ve ihracat Türkiye’deki tedarikçiler için büyük bir fırsat. Bu bakımdan sizleri bizi takip etmeye ve mekanik parça ve teknoloji ihraç etmeye davet ediyoruz” dedi.