TAYSAD Aftermarket Konferansı: Otomotiv sektörünün hedefi Çin olmalı

TAYSAD Aftermarket Konferansı: Otomotiv sektörünün hedefi Çin olmalı
18 Kasım 2013, Pazartesi 06:32
Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği’nin (TAYSAD) organizasyonuyla gerçekleşen “IV. Uluslararası TAYSAD Aftermarket Konferansı’’nda yeni pazarlar öne çıktı. Özellikle otomotiv endüstrisinin 2020 yılında 150 milyar Euro’luk bir pazara ulaşması öngörülen Çin’e mutlaka gidilmesi gerekliliği üzerinde duruldu.

TAYSAD Aftermarket Konferansı: Otomotiv sektörünün hedefi Çin olmalı
 
150 milyar euro’luk Çin otomotiv pazarında yer kapma arayışı
 
Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği’nin (TAYSAD) organizasyonuyla gerçekleşen “IV. Uluslararası TAYSAD Aftermarket Konferansı’’nda yeni pazarlar öne çıktı. Özellikle otomotiv endüstrisinin 2020 yılında 150 milyar Euro’luk bir pazara ulaşması öngörülen Çin’e mutlaka gidilmesi gerekliliği üzerinde duruldu.
 
Türkiye’de yedek parça pazarının 6 milyar liraya ulaştığını aktaran TAYSAD Başkanı Dr. Mehmet Dudaroğlu, yaşlanan araç parkının yenilenmesi gerektiğine vurgu yaptı. OİB Başkanı Orhan Sabuncu ise ihracatta AB’ye olan bağımlılığın azaltılması gerektiğini kaydederek, yeni pazarları işaret etti.
 
Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD), otomotiv endüstrisinin önemli ayaklarından, satış sonrası hizmetler ve yedek parça sektöründeki yenlikleri ve son teknolojileri “IV. Uluslararası TAYSAD Aftermarket Konferansı”nda üyeleriyle paylaştı.
 
CLEPA, Mc Kinsey, Ford Otosan, Bosch, Mahle, İnci Akü, Kale Oto Radyatör gibi sektörün önde gelen firmalarının üst düzey yöneticilerinin konuşmacı olarak katıldığı konferansta, yeni pazarlar olarak BRIC ülkelerinin yanısıra Asya bölgesinin önemine değinildi.
 
Özellikle Çin’in 2020 yılında 150 milyar Euro’luk bir otomotiv pazarına ulaşacağının öngörülmesi, bu ülkede yerel olarak yer almanın gerekliliğini ortaya koydu. Bunların yanısıra aftermarket pazarında dünyada yaşlanan araçların bir fırsat olabileceği, elektrifikasyonun öneminin artacağı, profesyonel müşterilerin artması, düşük maliyetli araçların tercih edilmesi, yeni kullanım trendleri gibi gelişmelerin sektör üzerinde etkili olması bekleniyor.
 
Konferansta ayrıca, Avrupa’da araç parkının 270 milyon adede ulaştığı ve araç yaş ortalamasının 8 olduğu dile getirildi. Toplam Aftermarket pazarının bu bölgede 100 milyar Euro’ya ulaştığı vurgulanarak yeni dönemde Avrupa’da entegre mobilite, araç paylaşımı gibi farklı uygulamaların gündeme geldiği belirtildi. Otomotiv endüstrisinde başarının anahtarı olarak ise inovasyon, Ar-Ge ve yenilikçiliğin yanısıra çevik olan şirketlerin kalıcı olmayı başarabileceği vurgulandı.  
 
Yedek parça pazarı 6 milyar lira
 
TAYSAD Başkanı Dr. Mehmet Dudaroğlu’nun ev sahipliğinde gerçekleşen konferansta, TAYSAD üyelerinin cirosunun yaklaşık 18 milyar dolara ulaştığı, 6,5 milyar dolar doğrudan ihracat ve 100 bin’in üzerinde istihdam sağlandığı kaydedildi. TAYSAD Başkanı Dudaroğlu, Türkiye yenileme pazarı sektöründe parça üretiminin yaklaşık yüzde 20’sinin araç üreticileri tarafından, yüzde 80’lik bölüm ise parça üreticileri tarafından sağlandığını hatırlatarak şöyle konuştu.
 
 “ Türkiye’nin toplam yedek parça pazarının büyüklüğü, yaklaşık 6 milyar liradır. TÜİK verilerine göre mart ayı sonu itibarıyla toplam araç parkımız, motosiklet hariç 14,6 milyon adettir.ODD’nin geçtiğimiz yıl yaptığı araştırmaya göre ise araç parkımızın yüzde 32’si 16 yaşın, yüzde 21’i ise 20 yaşın üstündedir. Bu rakamlar yenileme pazarı için de çok ciddi bir fikir oluşturmaktadır. Bu pazarın büyüklüğünün yanı sıra, araç parkının yenilenmesi de gerekmektedir.”
 
AB ülkelerine bağımlılık azaltılmalı
 
Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) Başkanı Orhan Sabuncu da konferansta otomotiv endüstrisinin Türk sanayisinin en önemli itici güçlerinden biri olduğunu hatırlatarak, ihracatta 7 yıldır devam eden şampiyonluk başarılarını anlattı.
 
Sabuncu, “Otomotiv endüstrisinde tedarik sanayinin payı yüzde 43 seviyelerine yükseldi. Bu sektörün önemini ortaya koyuyor. Bizim ihracatımızda AB ülkelerinin payı 13 milyar dolar seviyesinde yüzde 68 olarak yer alırken, pazar çeşitlemesini sağlamamız gerek. AB ülkelerine bağımlılığımızı azaltmalıyız. Farklı bölgelere ulaşmalıyız” diye konuştu.
 
Sabuncu ayrıca 2023 yılı 500 milyar dolar ihracat hedefine de değinerek, bu dönemde hedeflenen 4 milyon adet araç üretimi için 4-5 büyük yatırımın gerçekleşmesi gerektiğini yineledi. Sabuncu, yeni ve büyük yatırımcıların da gelebilmesi için iç pazarın daha güçlü olmasına dikkat çekerek vergilerin düşürülmesi gerektiğini kaydetti.