TAYSAD Başkanı Dr. Mehmet Dudaroğlu, otomotiv endüstrisinde Türkiye ile Almanya’nın üretim ve ticari işbirliği anlamında önemli iki ülke olduğunu vurgulayarak, fırsatların altını çizdi.
TAYSAD Başkanı Dr. Mehmet Dudaroğlu, otomotiv endüstrisinde Türkiye ile Almanya’nın üretim ve ticari işbirliği anlamında önemli iki ülke olduğunu vurgulayarak, fırsatların altını çizdi.
Avrupa’nın otomotiv üssü Almanya, Hannover’de düzenlenen IAA fuarında ‘Türk Günü’ organize edildi. Otomotiv endüstrisinde elde ettiği kaliteli üretim, zamanında teslim ve fiyat avantajıyla ön plana çıkan Türkiye’ye önem gösteren Almanya’da düzenlenen ve Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD), Alman Otomotiv Sanayi Derneği (VDA) ve Otomotiv Endüstrisi İhracatçılar Birliği (OİB) işbirliğinde organize edilen ‘Türk Günü’nde ticari araç sektörü ele alındı.
TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Mehmet Dudaroğlu
4. kez düzenlenen ‘Türkiye Günü’nde söz alan TAYSAD Başkanı Dr. Mehmet Dudaroğlu, otomotiv endüstrisinde Türkiye’deki fırsatları anlatı.
TAYSAD Başkanı Dr. Mehmet Dudaroğlu, 135 Türk firması ile katıldıkları fuarın önemine değindi. Otomotiv endüstrisinin Almanya ve Türkiye ekonomisi için önemli olduğunu vurgulayan Dudaroğlu, 2023 yılındaki 500 milyar dolar ihracat hedefinin 75 milyar dolarlık bölümünün sektörleri tarafından karşılanacağını vurguladı. Dudaroğlu, genç nüfus ve nitelikli işgücü, kaliteli üretim ve kapasitesi, coğrafi avantajları ile Ar-Ge’ye verdiği önemin altını çizerek Türkiye’nin fırsatlar ülkesi olduğunu anlattı.
Fuar, işbirliği platformu
Türkiye’nin küresel yük araçları piyasasında çok güçlü olduğunu ve fuara en büyük katılım gösteren ikinci ülke olduğunu ifade eden VDA Genel Müdürü Klaus Bräunig, Türk tedarik sanayinin çok iyi bir yolda olduğunu aktardı. Bräunig, organizasyonun yalnızca bir fuar değil, bilgilendirme, işbirliği ve buluşma platformu olduğunu söyleyerek, “Türkiye otomotiv endüstrisinde üretim üssü haline geldi” diye konuştu.
Bräunig, otomobil sanayinin temel dayanak noktasının yenilikçilik olup, bu olmaksızın otomobil sanayi küresel piyasalarda puan kazanılamayacağının altını çizerek şöyle devam etti:
“Almanya’da otomobil sanayiinde araştırma ve geliştirme alanında 88 bin kişi, toplamda ise 700 bin kişi çalışmaktadır. Yılın her gününde ortalama olarak 10 patent kayıt başvurusunda bulunulmaktadır ve bunların hepsinin hedefi otomobili ürün olarak iyileştirmektir. Bu sürece hem imalatçılar hem de tedarikçiler katkıda bulunmaktadırlar. İnanıyorum ki beklenen desteklerin sağlanmasıyla bu durum Türkiye’de de aynı olacaktır.”
Türkiye ile Almanya arasındaki ticari işbirliğini de anlatan Bräunig, iki ülke arasında kazan – kazan durumu ortaya çıktığını ve bunu geliştirmeyi hedeflediklerini vurguladı.
IAA Türk Günü’nde söz alan OİB Başkan Vekili Ömer Burhanoğlu ise Güney Avrupa’da yaşanan zorluklara rağmen, otomotiv sektörünün 2023 hedeflerini gerçekleştirmek için çaba gösterildiğini, bu çabalarda yan sanayinin önemli bir rol oynadığının altını çizdi.
Etkinlikte ayrıca Başbakanlık Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı’ndan Proje Direktörü Emre Pınarlı, Aktaş Holding Ar-Ge Takım Lideri Ender Akar, AVL Engineering Company Uluslararası Teknoloji Merkezi Direktörü Martin Panzitt ve Türk Alman Business Center (TABC) Uluslararası İlişkiler Proje Direktörü Peter Eisenschmidt konuşması olarak yer aldı.