37. OSD Genel Kurul Toplantısı Gerçekleştirildi.

37. OSD Genel Kurul Toplantısı Gerçekleştirildi.
09 Kasım 2013, Cumartesi 10:30
18 Mart 2011’de İstanbul Sanayi Odası’nda gerçekleştirilen Otomotiv Sanayii Derneği OSD’nin Genel Kurul Toplantısı’na, sektör temsilcileri ile Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün katıldı.

18 Mart 2011’de İstanbul Sanayi Odası’nda gerçekleştirilen Otomotiv Sanayii Derneği OSD’nin Genel Kurul Toplantısı’na, sektör temsilcileri ile Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün katıldı. 
 
OSD Başkanı Kudret Önen’in açılış konuşması ile başlayan toplantıda Önen, otomotiv sektörünün 2010 yılında yüzde 25 oranında büyüdüğünü ve 2011 yılında da olumlu gelişimine devam ettiğini vurguladı. Türk otomotiv sektörünün, dünyada 1 milyon adet araç üretimi yapan 17 ülke arasında 16. sırada yer aldığına değinen Önen, 2011 yılında pazarın geçtiğimiz yılki canlılığını korumasını ve talep artışının sürmesini beklediklerini söyledi. 
 
 
 
AB pazarında otomotiv ürünlerine olan talebin çok yavaş artmasının ihracatı sınırlasa da 2011'de Türk otomotiv sanayi ihracatının 900 bin adet ve toplam 19 milyar dolar civarında olmasını, ihracattaki artış ile üretimin 1,2 milyon düzeyine çıkmasını öngördüklerini kaydeden Önen, bu yılın ilk 2 aylık sonuçlarının bu beklentileri doğrular şekilde seyrettiğini vurguladı. 
 
Otomotiv sektörünün gelişimini daha istikrarlı sürdürebilmesi için 2010'da hazırlıkları tamamlanan Türkiye Otomotiv Sanayi Strateji Belgesi ve Eylem Planı'nın öncelikle uygulamaya geçirilmesini beklediklerini belirten Önen, bu yıl gerçekleştirmek istedikleri önemli konulardan birinin de tüm yatırım çalışmaları tamamlanan test pisti için arsa temininde yaşanan sorunun giderilmesi ve test pisti inşasına başlanması olduğunu ifade etti. 
 
Yerli araç üretimi konusuna da değinen Önen, 'Küresel bir marka ve buna ait değer zinciri oluşturmak üzere temel esasların belirlenmesi amacıyla OSD bünyesinde çalışmalara başlandı. Çalışmalar, Strateji Belgesi hedefleri dikkate alınarak sürdürülüyor. Türkiye'nin otomobil, hafif ticari üretimini bir küresel marka olarak gerçekleştirmeyi amaçlayan, kamudan beklentileri de kapsayan çalışmanın sonuçlarını Başbakanımıza sunacağız' şeklinde konuştu. 
 
Toplantıda konuşmacı olarak yer alan Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği TAYSAD Başkanı Celal Kaya ise, 2011 yılının ilk çeyreğinde yakalanan başarının 2., 3. ve 4. çeyreklerde de devam etmesini ümit ettiklerini belirtti. Kaya “Bu olumlu gelişmeler yaşanırken, Sanayi Strateji Belgesi’nin tamamlanması, Otomotiv Sanayi Strateji Belgesi’nin onay seviyesine gelmiş olması, otomotiv sanayiindeki Ar-Ge Merkezleri sayısının 28’e yükselmesi, yurtiçi ticarette KOBI’ler için ödeme vadelerinin kanunla sınırlanması, yeni Ticaret Kanununun yayınlanması ve Destekleme ve Fiyat İstikrar Fonundan fuar, yurtdışı satış - pazarlama ve diğer global şirketlerin alım heyetleri faaliyetlerinin desteklenmesi bizleri çok mutlu etmiştir” dedi. 
 
Kaya Ar-Ge’ye değindiği konuşmasında 2010 yılı sonu itibariyle 18 TAYSAD üyesinin Ar-Ge Merkezi Belgesi’ni aldığını, bu sayıyı 2011 yılında 30’a çıkarma hedefinde olduklarını ifade ederek, “Sektörümüzdeki Ar-Ge Merkezi sayısının artmasıyla birlikte ana amaç ürün geliştirebilen, dizayn yapabilen ve en önemlisi teknoloji geliştirebilen Ar-Ge merkezlerine sahip olmaktır. Kanundaki 50 kişi sınır sayısının düşürülmesinin de sanayimize sağlayacağı katkılar ilgili kurumlara tarafımızca aktarılmıştır” şeklinde konuştu. 
 
 
 
Büyükşehir Belediyelerinin toplu taşıma aracı satınalmalarında yerli otobüsü tercih etmeleri konusunda yapmış olduğu girişimler nedeniyle Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün’e teşekkür eden Kaya, kamyon ve çekici alımlarında da yerli markaların tercih edilmesi için Bakan’dan destek talebinde bulundu. 
 
Otomotiv Distribütörleri Derneği ODD Başkanı Mustafa Bayraktar ve Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği OYDER Başkanı H. Şükrü Ilısal’ın ardından konuşma yapan Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, Türkiye'de üretimi olan veya olmayan diğer markaların burada yepyeni model ve tasarımlar üreterek tüketiciyi tatmin etme fırsatı bulunduğunu söyledi. Türkiye'de üretim yapanların da aslında yeni modeller, yeni tasarımlar ortaya koymaları gerektiğini ifade eden Ergün, “Türkiye'de üretilen otomobil ürün çeşitleri tüketiciyi tatmin etmiyor, bu nedenle yurt içinde satılan modellerin üçte birinin yerli olmasına karşılık, üçte ikisi ithal araçtır. Bu boşluğun içeride yeni ürünler ve modellerle doldurulması gerekiyor” dedi. 
 
Hazırladıkları Otomotiv Sanayi Strateji Belgesi’yle otomotiv sanayinin sürdürülebilir küresel rekabet gücünü artırmayı ve katma değeri yüksek bir üretim yapısına geçmeyi amaçladıklarını vurgulayan Ergün, yaptıkları analizler sonucunda Ar-Ge altyapısını iyileştirmek, fiziki altyapıyı geliştirmek, şirketlerin tasarım, üretim ve markalaşma becerilerini artırmak, hukuki ve idari düzenlemeleri iyileştirmek, insan kaynaklarını geliştirmek başlıklarında 5 temel hedef belirlediklerini anımsattı. Bakan Ergün, konuşmasını şöyle sürdürdü: 
 
'Bu hedeflere ilişkin eylemleri inşallah 2014 yılına kadar uygulayarak otomotiv sektörümüzün de önemli gelişme sağlamasını gerçekleştirmiş olacağız. Strateji belgesinde yer alan eylem planlarımızın bazılarından da kısaca bahsetmek istiyorum. Öncelikle sanayicilerimize vereceğimiz Ar-Ge desteklerini artıracak ve çeşitlendirecek çalışmalar yapacağız. Teknoloji ve tasarıma dayalı üretimin geliştirilmesi için yeni teşvik mekanizmaları oluşturacağız. Özgün tasarım ve üretim ile alternatif yakıt ve elektrikli araçlarda kullanılan batarya üretimi konusundaki teknolojik yatırımları da ayrıca teşvik edeceğiz. Tasarım doğrulama, yol testleri, araç çarpma tesisi ile rüzgâr tüneli yapılması için test merkezleri kurmaya devam edeceğiz. Elektrikli araçlara yönelik özel vergilendirme metotlarını (yüzde 37'den yüzde 3'e) ele alacak ve bu tür araçların kullanımının yaygınlaşması için şarj istasyonları gibi gerekli altyapı çalışmalarına katkı sağlayacağız. Son teşvik paketimizde, 12 büyük sektörden biri olan otomotiv sektöründe büyük ve yeni yatırımların proje bazında ve tedarik zincirindeki firmaları da kapsayacak şekilde desteklenmesi ile ilgili çalışmalar da yapacağız. Yapılacak yatırımlar için uygun şartlarda arsa ve altyapı teminine yönelik girişimlerde bulunacağız.'
 
Otomotiv sektöründe ara malı olarak kullanılan ürünlerin içinde ithal payını azaltmak amacıyla, tedarik zincirinin her halkasında yer alan işletmeler arasında işbirliği ve ortaklık kültürünü artıracak, üretimde yerlilik oranını yükseltecek destek mekanizmaları kuracaklarının altını çizen Ergün, KOBİ niteliğindeki şirketlerin rekabet gücünün geliştirilmesi için işletmelere bilgi ve danışmanlık hizmetleri konusunda çeşitli destekler vereceklerini, ömrünü tamamlamış araçların trafikten çekilmesine yönelik hukuki düzenlemeleri de hayata geçireceklerini söyledi. 
 
Türkiye'nin üretim ve montaj alanında dünyanın en yetkin ülkelerinden birisi olduğunu, Türkiye'de üretilen hiçbir aracın geri çağrılmadığını işaret eden Ergün, 'Ancak iddialı bir ülkenin, büyük ve güçlü bir ülkenin bir vatandaşı olarak, sadece montajla yetinmek, bizi ve vatandaşlarımızı tatmin etmiyor. Montajını yaparak ihraç ettiğimiz bir araçtan bir birim kazanıyorsak, bize ait bir tasarımla ihraç ettiğimiz araçtan belki birkaç birim daha fazla kazanacağız. Bunu başarırsak, ihracatımızı 50 milyar doların çok daha üzerine rahatlıkla çıkarabiliriz' şeklinde konuştu. 
 
Bugün dünyada elektrikli araçlarla, hibrid yakıtlarla, çevre dostu modellerle ilgili önemli gelişmeler yaşandığına dikkati çeken Ergün, 'Yabancı markalar, bu ürünleri, geliştirsin, tasarlasın, sonra da Türkiye'de üretmeye başlasınlar diye beklemek gibi bir şansımız yok. Türkiye'yi otomotivin merkez üssü haline getireceksek, ülkemizi tasarım, Ar-Ge ve inovasyon cennetine dönüştürmeliyiz' dedi. 
 
OSD’den ve diğer girişimcilerden tasarımı, modeli, markası yerli bir otomobil üretmesini beklediklerini söyleyen Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, Türkiye'ye özgü bir otomobilin sembolik değerinin ülkeye, millete ve sanayiye katacağı moralin de çok yüksek olacağını belirterek, geniş iç pazarın, yerli otomobile büyük teveccüh göstereceği inandığını söyledi. OSD'nin, yerli otomobil yapımı konusunda başlattığı çalışmanın sonucunu merakla beklediklerini ifade eden Ergün, 'Bu konuda bir hazırlık yapıldığını ancak bu hazırlığın, 'bu iş neden olmaz' hazırlığı değil bu iş nasıl olur hazırlığı olmasını istediklerini, hazırlığın bunun yol haritası niteliğinde olması gerektiğini belirtti. 
 
Otomotiv yan sanayinin tüm dünyada kabul edilen gücü ve kalitesiyle, A'den Z'ye bir araç yapabilecek güç, imkan ve birikime sahip olduklarını ifade eden Ergün, 'Rusya seyahatinde bir çok sanayici ve Rus politikası Türk otomotiv yan sanayinin Rusya'da mutlaka yer alması gerektiğini ısrarla vurguladılar' dedi. 
 
Konuşmaların ardından, OSD’nin her yıl verdiği 'Yan Sanayi Başarı Ödülleri' ile 'İhracat Başarı' ödülleri törenine geçildi. 
 
“Yan Sanayi Başarı Ödülleri”ni, TAYSAD Üyeleri’nden Kale Oto Radyatör Sanayi Ticaret A.Ş., Farplas Oto Yedek Parça Sanayi A.Ş. ve Olgun Çelik Sanayi ve Ticaret A.Ş. aldı. 
 
         
 
Altın Plaket : Oyak Renault Otomobil Fabrikaları A.Ş., Ford Otomotiv Sanayi A.Ş., Tofaş Türk Otomobil Fabrikası A.Ş., Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye A.Ş. 
 
Altın Madalya: Mercedes Benz Türk A.Ş., Hyundai Assan Otomotiv Sanayi ve Ticaret A.Ş., MAN Türkiye A.Ş., Türk Traktör ve Ziraat Makinaları A.Ş., Honda Türkiye A.Ş., Karsan Otomotiv Sanayi ve Ticaret A.Ş., Temsa Global Sanayi ve Ticaret A.Ş. 
 
Gümüş Madalya: BMC Sanayi ve Ticaret A.Ş., Otokar Otomotiv ve Savunma Sanayii A.Ş. 
 
OSD’nin 37. Olanağan Genel Kurul toplantında gerçekleştirilen seçimle belirlenen yeni dönem Yönetim Kurulu şu isimlerden oluştu: Kudret Önen, Mehmet Demirpençe, Tarık Tunalıoğlu, Hapip Aşı, Münür Yavuz, Ömer Lütfü Albay, Nuri Otay, Ali Pandır, Serdar Görgüç, Tamer Ünlü, İsmail Sümer, Süer Sülün, İzzet Kalaycı, Murat Selek, Orhan Özer.