Türkiye’de 400’ü aşkın üyesi ile Türk otomotiv tedarik sanayinin tek temsilcisi olan Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD), Bursa Bölgesi Üye Toplantısı’nı gerçekleştirdi. Toplantıda konuşan TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Alper Kanca, özellikle son 2,5 yıldır Türk otomotiv sektörünü yurt dışında anlattıklarını belirterek bu kapsamda Almanya’da yaptıkları çalışmanın büyük yankı uyandırdığını söyledi. Kanca, TAYSAD olarak Türkiye’nin yurt dışında tanıtılmasına yönelik çalışmalarına devam edeceklerini dile getirdi. Türkiye’nin Otomobil Girişim Grubu (TOGG) CEO’su Gürcan Karakaş ise otomotiv endüstrisinin dönüştüren mega trendler dönemine girildiğine dikkat çekerek, “Bu dönüşümü Türkiye’deki üreticiler de gerçekleştirmeli. Bir fırsat var ve Türkiye bunun içinde yer almak istiyor. Bu nedenle TOGG kuruldu” dedi. Türkiye’nin otomobilinin bunun bir örneği olacağını belirten Karakaş, bu kapsamda 62 TAYSAD üyesi ile görüşmelere başladıklarını, üyelerden bazıları ile de anlaşma imzaladıklarını söyledi.
Kuruluşunun ardından 40 yılı geride bırakan ve 400’ü aşkın üyesiyle otomotiv tedarik sanayi sektörünün tek temsilcisi olan Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği’nin (TAYSAD) geleneksel olarak her yıl İstanbul, İzmir ve Bursa’da düzenlediği bölgesel üye toplantısını, son olarak Bursa’da gerçekleştirildi. Toplantıda konuşan TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Alper Kanca, Türkiye’deki otomotiv sektörünün geçmişten günümüze geldiği noktayı ve gelişimini yurt dışında tanıtmak amacıyla hayata geçirdikleri çalışmaları anlattı. Bu kapsamda özellikle son iki buçuk yıldır yurt dışı algı çalışmalarına ağırlık verdiklerini vurgulayan Kanca, “Çalışmalarımız çerçevesince özellikle Almanya’ya ağırlık verdik. Almanya, otomotiv sektöründe de en büyük ticaret ortağımız. Onlara kendimizi, Türkiye’yi, Türk otomotiv sektörünü anlattık” dedi.
Yurtdışı tanıtım atağı devam edecek!
TAYSAD olarak; Almanya otomotiv sektöründe faaliyet gösteren 150’den fazla yöneticinin katılımıyla bir anket çalışması yaptıklarını anlatan Kanca, bu çalışmanın Alman firmaların Türkiye’ye yönelik algısı ile ilgili çarpıcı sonuçlar ortaya koyduğunu vurguladı. Kanca, “Çalışmamızda, Türkiye ile çalışan Alman otomotivcilerin algısının son derece iyi olduğunu ortaya çıktı. Ancak çalışma neticesinde kritik bir nokta da dikkat çekti. Türkiye ile ilgili olumsuz algıya sahip olanların; Türkiye’de yatırımı olmayan, Türkiye ile çalışmayan firmalar ve yöneticiler olduğunu gördük. Biz de Türkiye’de yatırımları olmayanlara yönelik çalışmalar yürütmeye, bu çalışmaları da özellikle Almanya’da yapmaya karar verdik. Anket çalışmamız ile birlikte Türk otomotiv sektörünü tanıtmak amacıyla yürüttüğümüz diğer çalışmalar hem Alman basınında hem Türk basınında yer aldı. Tüm bu çalışmalarımızla Türkiye’ye yapılması düşünülen otomotiv ana sanayi yatırımlarının önünü açmaya gayret ediyoruz. OİB ve İTO ile iş birliğinde Almanya’da ve Türkiye’de, birkaç kez Alman basını ile bir araya gelerek, Alman kamu oyunda da Türkiye hakkında geniş haberlerin yer almasını sağladık” diye konuştu. Kanca, TAYSAD olarak Türkiye’nin yurt dışında tanıtılmasına yönelik çalışmalarına devam edeceklerini sözlerine ekledi.
“Sektörde mega trendler ve yeni bir akım var”
Türkiye’nin Otomobil Girişim Grubu (TOGG) CEO’su Gürcan Karakaş ise Türkiye’nin otomobili ve mobilite ekosisteminin geleceği ile ilgili bir sunum gerçekleştirdi. Dünyada otomotiv endüstrisinin mega trendlerin etkisinde büyük bir dönüşüm yaşadığını vurgulayan Karakaş, “100 yılık otomobil şirketleri bu dönüşümü hızlı göremediler. Son dönemde yatırımlar çok fazla arttı. 60’a yakın yeni elektrikli otomobil piyasaya sürülecek. Biz Türkiye’de 32 milyar dolar otomobil ihracatı yapıyoruz ve bundan gurur duyuyoruz. Çok güzel ama bunun güvence altına alınması ve sürdürülebilir kılınması lazım. Bu dönüşümün Türkiye’deki üreticilerle gerçekleşmesi gerekir. Bir fırsat var ve Türkiye bunun içinde yer almak istiyor. Bu nedenle TOGG kuruldu” dedi.
62 TAYSAD üyesi ile görüşmeler başladı
TOGG olarak iki hedeflerinin olduğunu belirten Karakaş, bunları ise teknolojisi ve markası Türkiye’ye ait uluslararası piyasada rekabet edebilen elektrikli akıllı araç üretmek ve mobilite ekosistemi için altyapı kurmak olarak sıraladı. Bu kapsamda 48 aylık bir program oluşturduklarını anlatan Karakaş, şöyle devam etti: “Aralık ayında ön gösterimini yapacağımız araç, elektrikli bir SUV olacak. Sonrasında 4-5 adet farklı araç olacak. Sene başından bu yana bir araçta olması gereken 950 özelliği baştan sona belirledik. 2022’de araç seri üretime hazır olacak. İki sene sonra ise ihracat yapar hale gelmeyi hedefliyoruz. Türkiye’nin otomobili için TAYSAD üyesi 62 şirket ile de görüşmelere başladık. Bunlar arasında ön görüşme aşamasında olduğumuz şirketler olduğu gibi anlaşma imzaladığımız şirketler de var. Tüm bunlarla birlikte önümüzdeki haftalarda açıklayacağımız imalat yerleşkesinde ürün geliştirmesi, üretim, satış-pazarlama, servis ve startupları bir araya toplayacağız. Projenin rakamsal boyutuna baktığımız zaman 15 senede ülkemize getirisi 50 milyar TL gayrisafi yurtiçi hasıla, 7 milyar cari açık etkisi ve 20 bin de istihdam olacaktır.”