Aile Şirketlerinin Kurumsallaşması ana temasıyla gerçekleştirilen toplantının ilk bölümünde TAYSAD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mustafa ZAİM açılış konuşmasını gerçekleştirdi. TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Mehmet Dudaroğlu, TAYSAD ’ın “Güçlü Sanayi, Güçlü Marka” sloganı ile belirlenen 2012 – 2012 hedeflerini paylaştı.
Aile Şirketlerinin Kurumsallaşması ana temasıyla gerçekleştirilen toplantının ilk bölümünde TAYSAD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mustafa ZAİM açılış konuşmasını gerçekleştirdi. TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Mehmet Dudaroğlu, TAYSAD ’ın “Güçlü Sanayi, Güçlü Marka” sloganı ile belirlenen 2012 – 2012 hedeflerini paylaştı. TAYSAD Genel Sekreteri Özlem Gülşen Arkan’da 2012 yılı beklentilerine ve genel otomotiv trendlerine değinen sunumunu gerçekleştirdi.
Toplantının ikinci bölümünde Dr. Mehmet Dudaroğlu, doktora tezinin içeriğini de oluşturan ve Aile şirketlerinin kurumsallaşması konusunda tecrübelerini Patronculuk mu? Profesyonellik mi? başlığı altında paylaştı. Konunu Türkiye’deki önemli uzmanlarından Dr. Haluk Alacaklıoğlu ’da sunumunda aile şirketlerinden profesyonel yönetime geçiş süreçlerine değindi.
TAYSAD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mustafa ZAİM açılış konuşmasında ülkemizdeki gelişmelere, genel otomotiv trendlerine ve TAYSAD faaliyetlerine değinerek “ Ege Bölgesi faaliyetlerimizi ve üye sayımızı arttırmaya yönelik çalışmalarımıza devam ediyoruz. Bugün aramızda da bulunan yeni üyelerimizi de katılımları için tebrik ediyorum. Bu yönetim döneminde sizlerin de bildiği çok önemli bir gelişmeyi de sizlerle tekrar paylaşacağım. Ege bölgesi Başkanımızın da desteğiyle TAYSAD Yönetiminde iki Yönetim Kurulu Üyesi ile temsil ediliyor. Bu da bölgemiz için önemli bir gelişme” dedi.
TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Mehmet Dudaroğlu gerçekleştirdiği açılış konuşmasında “Güçlü Sanayi, Güçlü Marka” sloganı ile başlatılan 2012-2014 programına ve güncel konulara değindi. Dudaroğlu konuşmasında, “ Bildiğiniz Gibi 15 Mart Tarihinde Gerçekleştirdiğimiz Genel Kurulumuzda Derneğimizin Yeni Dönem Sloganını “Güçlü Sanayi, Güçlü Marka” Olarak Belirledik ve Bu Doğrultuda;
Ø Sanayi Stratejisi ve 2023 İhracat Vizyonu,
Ø Paydaşlarımızla Güçbirliği,
Ø Turquality Programının Yaygınlaştırılması,
Ø Stratejik Düşünme Bilinci,
Ø Yatırım Fonlarının Geniş Kapsamlı Kullanımı,
Ø Üniversite – Sanayi İşbirliğinde Yoğunlaşma,
Ø Ar-Ge Merkezlerine Destek ve
Ø TAYSAD Yurtdışı Temsilcilikleri Başlıkları Altında Programımızı Tanımladık.
“Güçlü Sanayi, Güçlü Marka” Sloganı İle Başlattığımız Yeni Dönemde Tüm Paydaşları İle Otomotiv Sanayimizin Gücünü ve Marka Değerini Öne Çıkarmayı Hedefledik. Yan Sanayi Firmalarımızın Küresel Marka Olma Serüvenlerinde TAYSAD Olarak Kendilerine Destek Vermeyi, Kendilerinin Yanında Olmayı Hedefledik” dedi. Konuşmasında programın diğer alt başlıkların içeriklerine detaylı olarak değinen Dudaroğlu” Önceki yıllarda yurtdışı OEM’lere, üyelerimizle birlikte yaptığımız ziyaretlerden proje bazlı sonuçlar elde ettik. 5 Sene Önce Ilk Görüşmeleri Gerçekleştirdiğimiz BMW Firması O Dönemde Türkiye’den Sadece 80 milyon USD Seviyesinde Satın Alma Yapıyordu. Bu Yıl Toplam Satınalma Tutarı 400 Milyon USD Seviyesinde Olacaktır. Aynı Şekilde Sadece 4 Yıl Önce Ülkemizden 110 milyon USD Seviyesinde Satınalma Yapan VW Grubu bu yıl yaklaşık 520 milyon USD Seviyesinde Satınalma Yapacaktır. Sevinerek Belirtmeliyim ki Ege Bölgemizden de Çok Sayıda Güzide Kurumumuz Bu firmaların Küresel Tedarikçi Portallerine Girmiş Durumdadır.
Olumlu Sonuçlar Aldığımız bu faaliyetlerimizi bu dönemde de hızla devam ettiriyoruz. Nisan sonunda Münih’teki MAN Kamyon ve Otobüs fabrikasını 20 üye firmamız ile ziyaret ederek yeni bir işbirliği platformu daha oluşturduk. Kendileri açıkça bize Türkiye’deki tedarikçiler ile daha fazla çalışmak istediklerini, kendilerini bizim zorlamamız gerektiğini söyledileri. Benzer şekilde köklü bir yurtdışı ana sanayi firmasının, TAYSAD organizasyonuyla yıl içinde Kasım ayında ülkemize gelerek, satınalma amaçlı üyelerimizle temasa geçeceği müjdesini de vermek isterim. Bu firmanın da bugün itibari ile Türkiye’den satınalma tutarı 60 milyon USD seviyesindedir. Oysa ki tüm dünyadan yaklaşık 15 milyar USD seviyesinde toplam satınalma yapmaktadır” dedi.